|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sang eller dikt under seremonien på spanskVi gifter oss 18. august, og skal ha seremoni med Human-etisk forbund. Siden vi begge snakker både norsk og spansk (min kjære har spansk som morsmål) ønsker vi å ha noen innslag på spansk under seremonien.
Sist redigert av IOA : 07-03-08 kl 15:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Sv: Sang eller dikt under seremonien på spanskDet første som falt meg inn, var at sangen Jag vil tacka livet er spansk. Jeg hørte den sunget en gang, husker selvsagt ikke av hvem.
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Sv: Sang eller dikt under seremonien på spanskMen google er min venn:
|
|
|
#4 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sang eller dikt under seremonien på spanskJeg kan ikke spansk, men hva med et dikt av Pablo Neruda? http://books.google.no/books?id=QmjJ...lean%22&pgis=1
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Sang eller dikt under seremonien på spanskDet er en spansk artist (Katia Cardinal?) som har oversatt og sunget Prøysen på spansk - og spesielt nøtteliten er fin på spansk synes jeg. |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Sang eller dikt under seremonien på spansk
|
|
|
|
#7 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Sang eller dikt under seremonien på spanskDet er mange flotte boleroer, da, hvis dere er sånne sentimentale latinoer. Men jeg er enig i at Katia Cardenal er et godt (og litt symbolsk) alternativ. Noe fra Navegas por las costas.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
![]() |
|
|