|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Og ja, TFK er vel den eneste av disse som har brems på bakhjulene også. Det tror jeg er kjekt å ha på skogsturer.
![]() |
#102 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg kan signere Scarletts oppsummering. Det eneste jeg vil bemerke er at jeg ikke opplever TFK-bagen som romslig. Den er lang, men har en litt dum fasong til å ha pose i. Sportsvognsdelen til TFK er derimot veldig stor og god.
![]() |
#103 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Ja, jeg har ikke brukt TFK selv. :Presiserer: Men jeg synes den virker stor, og de jeg kjenner som har den (hvilket inkluderer halve jobben) har brukt den lenge og er generelt veldig fornøyd. Men den er ikke av de letteste vognene, da.
![]() |
#104 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!
Jeg har heller ikke brukt bagen selv.
![]() |
#105 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Men jeg skjønner ikke helt hvorfor man må være så opphengt i akkurat voksipose? Det finnes da andre fantastisk mye mer funksjonelle poser enn den kolossen.
![]() |
#106 |
Like blid!
Jeg er så enig!
![]() |
![]() |
#107 |
Muligens verdt å vente på
|
VEldig enig! Jeg holdt på å bli steike gal av den voksiposen. Svær og tung og ikke klarte jeg å knyte den heller.
![]() |
#108 |
Epikur
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg har termin 17. september. Jeg er ikke avhengig av voksipose, dvs jeg vurderer å kjøpe en, men brukte vanlig gammeldags skinnpose til Lillestore. Da hadde jeg en old school Simo kombi først og en troller K2 etterpå. :fattig student: Troller er tung som et #¤"%&, og jeg var ikke helt nøgd med håndbremsen, og savnet svingbare forhjul, men ellers var den helt super, jeg likte godt den "knekk"-reguleringen fremfor teleskopstang, at den er romslig og lang og ga soveplass frem til hun var over meteren.
![]() |
#109 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg har nå lest hele tråden og hadde håpet at Quinny fikk bedre anbefalinger. Jeg synes det er en stilig vogn og drømmer om en rød bag. Dessuten er det en vogn som prismessig er overkommelig å kjøpe helt ny.
![]() |
#110 |
Øyboer
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Vist du vil ha bag så lenge så er jo quinny helt utelukket. OTH har vel og liten bag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
kan tilsettes alkohol
|
Da må du nok over i tradisjonell bagvogn. Jeg har tre barn født på den tiden av året, og alle tre har vokst ut av bagen sin i 4-6 mnd alder. De to første lå i simo kombivogn, sistemann i EW. Begge disse er 80 cm, mens TFK sin er 82 cm. Jeg har hatt dem i bagen til de er ca 70 cm. Med pose (ikke voksipose) synes jeg det da har blitt trangt. Uten pose kunne de sikkert ligget der 5 cm til.
![]() |
#112 |
Originala
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg er på ingen måte særlig bevandret i vognjungelen, men jeg sto foran et lignende valg for et år siden. Valget falt på Teutonia Mistral. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Epikur
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Firkantet sak fra 70-tallet med rødt cordfløyelstoff.
![]() |
#114 |
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Men hvorfor vil du ha bag så lenge? Når mine har vært rundt halvåret, har vi droppet bagen. Med et skinn/pose, synes jeg de har vært komfortable. Man trenger jo ikke å rette opp ryggen 90 grader og sprengfore dem med is, bare fordi bagen er satt bort.
![]() |
#115 |
Epikur
|
Å? Jeg trodde man måtte det? Og det er jo lizzom en typisk ting å gjøre for yours truly.
![]() |
#116 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg har Quinny Freestyle 3XL, og er forsåvidt fornøyd. Men den er for bre over bakhjulene så jeg må bruke handikappkassa i mange matbutikker. Det er "litt" irriterende, da de ofte ikke er betjent. Ellers så synes jeg ikke den er så veldig pen, spesiellt med sportsdelen. Men den kan legges flatt, og være vendt mot deg. To viktige fordeler synes jeg. Min Dronning er forresten født i september og ligger fortsatt fint i baggen. Vi kommer nok ikke til å bytte før hun sitter helt selv. Hun kunne fint ligget i baggen i 2-3 mnd enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
En som trener
|
Mitt oktoberbarn er lang for alderen (70-80 persentilen på forrige kontroll), er nå fire måneder og har fortsatt god plass i OTH-bagen. Bruker Buggy Mummy-posen (=OTH sin pose). |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
Ja det holdt hard. Presset var enormt. Men jeg var sterk.
![]() |
#120 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg er jo helt "blåst" på vognområdet, men jeg syntes faktisk Simo kombi var en bra og funksjonell vogn, utenom at den var slitsom å få i bilen hvis du hadde vanlig bagasjerom, men i en større bil er det ikke noe problem å legge den sammen. Bagen er lang, men noe smal, og sportsdelen kan legge flat, jeg gikk bare over til den når jeg syntes bagen var for trang, men hovedgrunnen var at babyen var så nysgjerrig at etter 5-6 mnd ville han og hun uansett ikke ligge i bag på tur. Jeg brukte gammeldags skinnpose i både bag og sportsdel, men teppe/dyne over på vinteren og skinnteppe under posen. Bagen var veldig lett å ta ut og inn av vogna når babyen sov, og vi brukte det veldig mye, så jeg har ikke sansen for vogner som ikke har bag. Jeg syntes hjulene var veldig bra på snøføre og passet veldig godt når jeg dro storebror på akebrett etter meg til barnehagen. Fjæringen er lett og god. Du kan kjøre babyen begge veier, du snur bare på understellet og håndtaket kan justeres på høyden. Men det er vel som å banne i kirken å like de "gammeldagse" vognene som Simo Kombi.
![]() |
Emneord |
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose |
|
|