Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 09:17   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Og ja, TFK er vel den eneste av disse som har brems på bakhjulene også. Det tror jeg er kjekt å ha på skogsturer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:21   #102
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan signere Scarletts oppsummering. Det eneste jeg vil bemerke er at jeg ikke opplever TFK-bagen som romslig. Den er lang, men har en litt dum fasong til å ha pose i. Sportsvognsdelen til TFK er derimot veldig stor og god.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:25   #103
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har ikke brukt TFK selv. :Presiserer: Men jeg synes den virker stor, og de jeg kjenner som har den (hvilket inkluderer halve jobben) har brukt den lenge og er generelt veldig fornøyd. Men den er ikke av de letteste vognene, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:33   #104
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, jeg har ikke brukt TFK selv. :Presiserer: Men jeg synes den virker stor, og de jeg kjenner som har den (hvilket inkluderer halve jobben) har brukt den lenge og er generelt veldig fornøyd. Men den er ikke av de letteste vognene, da.

Jeg har heller ikke brukt bagen selv. resiserer: Den er stor, men ikke så stor som jeg ønsket, derfor valgte vi EW i stedet. (Også likte jeg utseende på EW bedre, men det har ingenting med saken å gjøre)

Gammel 08-03-08, 09:35   #105
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor man må være så opphengt i akkurat voksipose? Det finnes da andre fantastisk mye mer funksjonelle poser enn den kolossen.

Gammel 08-03-08, 09:55   #106
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor man må være så opphengt i akkurat voksipose? Det finnes da andre fantastisk mye mer funksjonelle poser enn den kolossen.

Jeg er så enig!

Gammel 08-03-08, 10:07   #107
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

VEldig enig! Jeg holdt på å bli steike gal av den voksiposen. Svær og tung og ikke klarte jeg å knyte den heller.

Vi har en kjempelett dunpose, somfungerer ypperlig!

Gammel 08-03-08, 10:08   #108
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har termin 17. september. Jeg er ikke avhengig av voksipose, dvs jeg vurderer å kjøpe en, men brukte vanlig gammeldags skinnpose til Lillestore. Da hadde jeg en old school Simo kombi først og en troller K2 etterpå. :fattig student: Troller er tung som et #¤"%&, og jeg var ikke helt nøgd med håndbremsen, og savnet svingbare forhjul, men ellers var den helt super, jeg likte godt den "knekk"-reguleringen fremfor teleskopstang, at den er romslig og lang og ga soveplass frem til hun var over meteren.

Jeg har hittil fått et veldig stort barn (53 cm) og det er en fordel om bagen kan holde frem til sommeren, dvs 8-9 mnd, minst.

Gammel 08-03-08, 10:15   #109
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har nå lest hele tråden og hadde håpet at Quinny fikk bedre anbefalinger. Jeg synes det er en stilig vogn og drømmer om en rød bag. Dessuten er det en vogn som prismessig er overkommelig å kjøpe helt ny.

Jeg har falt for TFK vogna - men herregud for en pris! :gjerrig: Så hva vi ender opp med vet jeg ikke.

Gammel 08-03-08, 10:18   #110
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vist du vil ha bag så lenge så er jo quinny helt utelukket. OTH har vel og liten bag?

Quinny sin er vel 76cm mens TFK sin 85. Er ganske viktige cm når ungene vokser sent disse.

A er stor for alderen 8 måneder nå og 74cm. Hadde passet forsatt i en TFK bag.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:45   #111
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har hittil fått et veldig stort barn (53 cm) og det er en fordel om bagen kan holde frem til sommeren, dvs 8-9 mnd, minst.

Da må du nok over i tradisjonell bagvogn. Jeg har tre barn født på den tiden av året, og alle tre har vokst ut av bagen sin i 4-6 mnd alder. De to første lå i simo kombivogn, sistemann i EW. Begge disse er 80 cm, mens TFK sin er 82 cm. Jeg har hatt dem i bagen til de er ca 70 cm. Med pose (ikke voksipose) synes jeg det da har blitt trangt. Uten pose kunne de sikkert ligget der 5 cm til.

Når jeg snakker om pose så mener ikke jeg nødvendigvis voksipose. Mine har ikke ligget i det før de har vært over i sportsvogna. I bagen har jeg brukt skinnpose som tar mye mindre plass. En sånn firkantet sak fra 70-tallet. Er den en slik du har, Mim?

Gammel 08-03-08, 11:36   #112
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på ingen måte særlig bevandret i vognjungelen, men jeg sto foran et lignende valg for et år siden. Valget falt på Teutonia Mistral.
Knerten var stor, og da været krevde vinterpose, sluttet vi å bruke bagen. Siden ryggen kan legges flatt, har jeg ikke sett problemer med det. Med voksipose og lammeskinn blir det mykt nok å ligge på for ham uansett.

Det jeg har reagert på når det gjelder en del vogner, er at de ikke har regulerbart fotbrett. Jeg vil at barnet skal få ligge helt flatt når hun/han sover. Av joggevognene vet jeg at blant annet TFK har regulerbart fotbrett, så det kan jo hende vi går over til den når Knerten blir for lang til Teutonia-vogna eller når han ikke nødvendigvis behøver å sitte med ansiktet vendt mot oss.

Hvis du følger med nå utover, kan du jo kanskje komme over salg av fjorårets modeller.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:37   #113
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Firkantet sak fra 70-tallet med rødt cordfløyelstoff. Jeg hadde håpet å slippe noen tradisjonell bagvogn, men bare kunne finne VognaTM med en gang.

Gammel 08-03-08, 11:44   #114
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor vil du ha bag så lenge? Når mine har vært rundt halvåret, har vi droppet bagen. Med et skinn/pose, synes jeg de har vært komfortable. Man trenger jo ikke å rette opp ryggen 90 grader og sprengfore dem med is, bare fordi bagen er satt bort.

Gammel 08-03-08, 11:50   #115
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Man trenger jo ikke å rette opp ryggen 90 grader og sprengfore dem med is, bare fordi bagen er satt bort.

Å? Jeg trodde man måtte det? Og det er jo lizzom en typisk ting å gjøre for yours truly.

Gammel 08-03-08, 11:52   #116
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har Quinny Freestyle 3XL, og er forsåvidt fornøyd. Men den er for bre over bakhjulene så jeg må bruke handikappkassa i mange matbutikker. Det er "litt" irriterende, da de ofte ikke er betjent. Ellers så synes jeg ikke den er så veldig pen, spesiellt med sportsdelen. Men den kan legges flatt, og være vendt mot deg. To viktige fordeler synes jeg. Min Dronning er forresten født i september og ligger fortsatt fint i baggen. Vi kommer nok ikke til å bytte før hun sitter helt selv. Hun kunne fint ligget i baggen i 2-3 mnd enda.

Men det går jo 13 på dusinet av dem her i Oslo da.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:52   #117
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å? Jeg trodde man måtte det? Og det er jo lizzom en typisk ting å gjøre for yours truly.

Selvfølgelig må man det. Stakkars små som ikke får smake.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:54   #118
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mitt oktoberbarn kunne ikke brukt bagen mer enn 3-4 mnd (og ja, jeg prøvde).

Mitt oktoberbarn er lang for alderen (70-80 persentilen på forrige kontroll), er nå fire måneder og har fortsatt god plass i OTH-bagen. Bruker Buggy Mummy-posen (=OTH sin pose).

Hvorfor skal barnet ligge i bag i 8-9 måneder, Mim? De fleste barn vil vel gjerne sitte og se seg om en god stund før det?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:01   #119
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Ja det holdt hard. Presset var enormt. Men jeg var sterk.

Gammel 08-03-08, 12:38   #120
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er jo helt "blåst" på vognområdet, men jeg syntes faktisk Simo kombi var en bra og funksjonell vogn, utenom at den var slitsom å få i bilen hvis du hadde vanlig bagasjerom, men i en større bil er det ikke noe problem å legge den sammen. Bagen er lang, men noe smal, og sportsdelen kan legge flat, jeg gikk bare over til den når jeg syntes bagen var for trang, men hovedgrunnen var at babyen var så nysgjerrig at etter 5-6 mnd ville han og hun uansett ikke ligge i bag på tur. Jeg brukte gammeldags skinnpose i både bag og sportsdel, men teppe/dyne over på vinteren og skinnteppe under posen. Bagen var veldig lett å ta ut og inn av vogna når babyen sov, og vi brukte det veldig mye, så jeg har ikke sansen for vogner som ikke har bag. Jeg syntes hjulene var veldig bra på snøføre og passet veldig godt når jeg dro storebror på akebrett etter meg til barnehagen. Fjæringen er lett og god. Du kan kjøre babyen begge veier, du snur bare på understellet og håndtaket kan justeres på høyden. Men det er vel som å banne i kirken å like de "gammeldagse" vognene som Simo Kombi.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.