|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anbefal meg en barnesykkel!Snart-4-åringen min skal få sykkel til bursdagen sin. De fleste sportsbutikker har jo barnesykler med 12" hjul, men er det noen som kan anbefale spesielle merker eller modeller? Vi trenger ikke støttehjul, siden han har lært å sykle på løpesykkelen sin, men jeg antar de fleste små barnesykler kommer med støttehjul uansett. Hovedkriteriet mitt er egentlig at den er lettest mulig - de fleste små syklene jeg har kjent på har vært tunge i forhold til størrelsen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!De fleste sykkelbutikker (så det også på GMN på fredag) anbefaler 12" til barn under skolealder faktisk. Jeg vil i allefall anbefale det til de under 5.
Sist redigert av MorStine : 10-03-08 kl 19:24. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!En ting som er viktig å tenke på er at barn under skolealder ikke er like flinke til å ta avgjørelser i høy fart. Jeg har hørt at man ikke bør begynne med tohjuling før skolealder. Vet ikke, jeg, altså, men her hvor vi bor er det en bakke som stopper på en traffikkert hovedvei, så noe tohjuling blir det ikke _før_ hun begynner på skolen i alle fall. Hun får heller sykle på den 'kjipe' trehjulingen.
|
|
|
#4 |
|
Går stille i dørene
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!Maggie: Jeg ser absolutt argumentet ditt, men vi bor et sted med lite trafikk, og poden har "syklet" på løpesykkel i snart to år... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Går stille i dørene
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!
Egentlig ikke, det eneste som skiller dem er pedalene på den vanlige sykkelen. Mange løpesykler har heller ikke bremser, slik at barnet bruker føttene til å bremse med. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Går stille i dørene
F.eks. Like-a-bike: Sist redigert av mehmet : 11-03-08 kl 21:36. Årsak: Lagt til bilde |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!Jeg ville kjøpt en 12" . Mye lettere å holde balansen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!Takk! Minner litt om den Poden har i plast. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Går stille i dørene
Løpesykkelen han har nå har 12" hjul, og han holder balansen uten problemer. Et godt argument for ikke å kjøpe 14" sykkel er jo at sykkelen skal passe til ham når han får den, han skal ikke vokse for å passe den. Forøvrig har jeg jo ikke funnet noen sykkel med 14" hjul til nå, så det er godt mulig at alternativet faller bort uansett. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!Ja godt poeng at sykkelen skal passe når de får den. Niesene mine har korte bein og alt for store sykkler. De klarer så nesten ikke bruke de enda og de fikk de i vår. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!Ville kjøpt en sykkel hvor h*n kan rekke ned med bena. Hvis sykkelen blir for stor vil h*n nok ha problemer med å få bremset.
|
|
|
#15 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Anbefal meg en barnesykkel!Turbo har hatt 2 hjulsykkel siden han ble 3. sykklet bare med støttehjul i 14 dager.
Fant dette på Medira siden for 2008 sykkler
og vi har 2hjulksykkel til han for at 3hjulsykkelen er alt for liten og den har ikke bremser. vi bor opp på "landet" på et fjell som har en del bakker så sykkel med brems er best.
Sist redigert av Honda : 12-03-08 kl 12:12. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Går stille i dørene
Det stemmer nok at det ikke lages/importeres 14" i Norge. Jeg finner ikke noe på nettet her til lands, men denne utrolig kule i UK: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Hva er du skeptisk til? Jeg har nesten lyst til å bruke dånesmily…
|
|
|
#18 |
|
Går stille i dørene
Det er også et av mine argumenter for å la ham benytte løpesykkel tidlig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Man sender da ikke en 6-åring ut i trafikken heller, dah!? Selv kommer minstejenta til å ta en reprise av størstejentas 'bragder'.
|
|
|
#20 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Særiøst?
|