Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galskap å kvitte seg med hagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 10:14   #81
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?

Jeg ville aldri i verden byttet bort hageflekken vår. *grillet ute i hagen på søndag*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 10:28   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ler og ler av snøgrillingen til mannen til Fnatten!

Gammel 11-03-08, 10:56   #83
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ettersom kollektivproblematikken er midlertidig så synes jeg ikke det er god økonomi å flytte kun pga den biten. Men joda, jeg begynner å akseptere at hageflekken tross alt er verdifull. Jeg tok alle innleggene her inne såpass alvorlig at jeg dro med mann og barn ut i hagen i dag, for å teste. Og vi koste oss veldig. Jeg raket løv (ja, jeg liker altså hagearbeid selv da, og har ikke så verst grønne fingre), guttungen lekte i sklien, husket, lekte i sandkassen og lekte med gressklipperen sin, og nektet å gå inn igjen. Det var skrekkelig koselig. Jeg merket meg endringer fra i fjor, som at han klarte å gå opp og ned trappen på egenhånd (pes i fjor), han trengte ikke hjelp på husken (skikkelig pes i fjor) og han stakk ikke av (virkelig, virkelig pes i fjor). Det er mulig det var så vellykket fordi det var så lenge siden sist, men vi får prøve noen flere ganger, og se om det fortsetter å være gøy.

(Jeg får vel legge til at vi etter en time i hagen pakket vognen og gikk på tur, og kjøpte oss hver vår caffe mocca og eplejuice til småtten. Litt urban input må vi tross alt ha.)

Blir bedre og bedre med hage til større dei små blir.

Gammel 11-03-08, 11:14   #84
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i byen og savner foreløpig ikke hage. Så leser jeg denne tråden og lurer på om vi er helt rare som synes vi har det helt greit uten. Vi har i tillegg akkurat flyttet i ny og større leilighet.

Ungene våre er heller ikke de største enda, så vi får se om vi skifter mening om noen år.

Gammel 11-03-08, 12:24   #85
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Neida, det skal visstnok bare være snakk om allerede fra august, eller om ett års tid. Ettersom det er snakk om Oslo Sporveier tar jeg det imidlertid ikke for å være god fisk før jeg ser at rutetabellene er på plass.

Takk for alle gode innspill. Dere får meg virkelig til å tenke her. Og takk for linken C3PO! (Men det var helt i andre enden av byen. )

Jeg ville heller aldri ha byttet bort hagen. Vi bruker vår mye og den er nøye inngjerdet slik at vi kan slippe både bikkjer og barn ut uten å være redd for at de skal komme seg ut.
Her brukes trampolinen flittig fra vår til høst. Om sommeren har vi hatt et stort oppblåsbart svømmebasseng som både små og store har duppet seg i. Grilling og sene kveldstimer med vin og skravlings (og ullteppe over beina) er endel av sjarmen.
Da du skrev dette om banen så regnet jeg med at vi bor i nesten samme område. Ble litt usikker av C3PO's link men ser nå at du bor på denne siden. Jeg må si at jeg syntes dette er et fantastiks område med gangavstand til både store senterer og også naturområder. Jeg syntes dere skulle ha revurdertr flyttingen gangske så sterkt.
Btw, skal banen åpnes igjen allerede til høsten eller neste år. Jeg trodde ikke at det var før 2010 så det var godt å høre.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:54   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi trives forsåvidt fint i vår veldig sentrale leilighet i tredje etasje uten annen uteplass enn en knøttebakgård med sykkelstativ og søppelkasser. Men hvis vi skulle flyttet, nå mens Poden er liten, skulle det vært til et sted med en eller annen form for uteplass - om ikke egen hage, så i alle fall en stor bakgård, eller en lekeplass eller park rett utenfor. Jeg kunne godt tenkt meg en hageflekk eller i alle fall balkong (med balkongkasse) for min egen del, men jeg klarer meg jo fint uten; Poden har derimot flere ganger småklaget over at det overhodet ikke finnes muligheter for ham til å leke ute alene.

Gammel 11-03-08, 14:45   #87
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, det skal visstnok bare være snakk om allerede fra august, eller om ett års tid. Ettersom det er snakk om Oslo Sporveier tar jeg det imidlertid ikke for å være god fisk før jeg ser at rutetabellene er på plass.

De har ikke engang vedtatt reguleringsplanen ennå jo!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 15:56   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:skjønner plutselig hvorish Monsoon bor:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 16:01   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min munn (eller mine fingre i denne sammenhengen) er lukket (bundet?) med syv segl (strips?).

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:02   #90
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den innfødte urbanist mener du? Jeg syns dere bør vente en sommer til, da kan dere nok ta en bedre beslutning. Grunnen til det er at bl.a. at forrige sommer var CRAP i Oslo (husker du, det var 2 dager med sol!), og poden er eldre og mer selvstendig enn i fjor. Blir denne sommeren fin vil dere få bedre inntrykk av om hagen er verdt å ha. Kommer poden til å springe ut i sandkassa mens du leser morgenavisen med en kopp kaffe i terassedøra f. eks? Jeg merker hvor deilig jeg syns sånne ting er når vi er i kolonihagen.

Jeg håper virkelig vi kan finne et ok hus sammen i sykkelavstand til Løkka/Carl Berner, med hage og hekk. Jeg er klar. Det aller beste med dette borettslaget er all uteplassen, massevis, både foran og bak og at det er grønt overalt. Et soverom til eller to, så hadde jeg neppe vurdert å flytte, men nå må vi ha mer plass.

Gammel 11-03-08, 17:13   #91
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har rekkehus med liten hage. Stor veranda/platt har vi, og litt plen rundt vår del. Vi savner derimot større område, selv om vi har det greit og har lekeplassen 5 meter fra inngangsdøra.

Mine foreldre har enebolig med gedigen hage, og der elsker ungene å være. De snakker om denne hagen resten av året, og lengter etter å være der og leke ute og løpe fritt. Selvsagt mest om sommeren, men bare det å kunne være ute hos seg selv, er veldig praktisk og greit. Plass til noen lekeapparat, et.c.

Så jeg ville nok ikke kvittet meg med hage når jeg har barn. Jeg ville derimot sett meg om etter mer hage etter hvert.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:56   #92
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:skjønner plutselig hvorish Monsoon bor:

Ikke si det til Torsk, han er jo en s-t-a-l-k-e-r.

Hah, jeg har for lenge siden skjønt at du bor på Østlandet. :sylskarp:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:34   #93
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort det du vil, altsaa byttet ut hus med stor hage litt i utkanten av byen til stor leilighet (6,5 roms - over 200 kvadrat boareal - men bare to smaa balkonger) som ligger veldig sentralt, dog med kort avstand (les 2 minutters gange) til kjempestor park. Jeg er bosatt i en europeisk storby og hadde alltid hatt et önske om aa bo mer sentralt. Ville jo gjerne ha baade i pose og sekk (les sentralt og med hage), men falt pladask for den leiligheten vi bor i naa og flyttet dit da gutten vaar var 6 mnd. gammel. Jeg elsker leiligheten og beliggenheten den har, men innrömmer saa gjerne at jeg ofrer mye av tid som jeg ellers kunne benyttet til andre ting, paa aa oppsöke grönne utearealer med gutten min siden vi mangler hagen. Jeg kan jo ikke bare aapne dören og slippe han ut - langt derifra. Dette gaar greit for meg siden jeg bare har ett barn og er hjemmevaerende (han gaar i halvdagsbarnehage), og jeg ville gjort det samme igjen for denne leiligheten. Hvis du er innstilt paa aa ofre tilsvarende for at barna skal faa utetid, er det et greit valg, men et offer er det, ja.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:54   #94
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan bytte! Vi har leilighet på Majorstua rett ved Frognerparken og vil gjerne ha rekkehus med hageflekk utover i Bærum

Prøv en sommer med hagen, så vurder det etter det?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 22:22   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

--> Jeg synes for øvrig denne smileyen burde døpes om til :godfjott: Den så innmari rar ut.

Den ser ut som Glitterbarnet når det ropes "HAIEN KOMMER!" på hopp og sprett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 13:37   #96
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere flyttet til rekkhus med hage for tidlig. Man må bo i leilighet med barn og bli skikkelig lei det, for å verdsette den lille hageflekken ordentlig.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 13:49   #97
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Dere flyttet til rekkhus med hage for tidlig. Man må bo i leilighet med barn og bli skikkelig lei det, for å verdsette den lille hageflekken ordentlig.

Det tror jeg på.

Hilsen "Miss-bo-i-hus?!-aldri-i-verden-fnys!"

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 13:54   #98
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har helt rett. Vi har flere ganger angret og sagt at vi burde ha blitt boende til han ble født, slik at vi hadde erfaring i å ha barn i byen. Vi var imidlertid så utålmodige at idet den første folatpillen ble svelget så flyttet vi til et sted med hage. For det MÅTTE man nemlig med barn.

Nei, nei, det trenger man ikke før barnet er tre år kan det se ut som i denne tråden.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 14:00   #99
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje det til og med er sant at alle får lyst til å gå med blomstrete skjørt og ha blå krøller idet vi passerer 80? Eller at vi får kappe-gardiner idet vi fyller 55? :stoler ikke på noenting lenger:

Neida, takket være frykten for nettopp disse tingene, kommer du til å gå en lys midtlivskrive i møte, og gå med bar mage på rave-party

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 14:02   #100
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du har helt rett. Vi har flere ganger angret og sagt at vi burde ha blitt boende til han ble født, slik at vi hadde erfaring i å ha barn i byen. Vi var imidlertid så utålmodige at idet den første folatpillen ble svelget så flyttet vi til et sted med hage. For det MÅTTE man nemlig med barn.

Jeg synes barn i byen har vært hyggelig frem til nå. Nå blir hun 3 og skal bli storesøster og da ser jeg behovet for hage. Så vi tar turen til rekkehus i Bærum øst med 150m til oppegående T-bane som bringer oss til Majorstua på 12 min. Vi hadde ikke bestemt oss, og vurderte rekkehus og store byleiligheter med fin bakgård parallelt helt fram til siste slutt. Men rekkehuset vant, så får vi se om hage er like stort som vi har drømt. Ble litt skremt av innlegget ditt. Jeg har bodd skremmende sentralt i to hovedsteder de siste 15 årene og er veldig godt vant med alle fasiliteter utenfor døren, så dette blir overgang.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.