|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Beste dagkrem med solfaktor?Har noen av dere en god dagkrem med solfaktor å anbefale? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?Ikke helt det du spør om, men jeg er så fornøyd med denne at jeg anbefaler den allikvel:
|
|
|
#3 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?Jeg er veldig fornøyd med Clinique Superdefense (SPF 25) og Shiseido Skin Care (SPF 15).
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?Kanebo sin ansiktskrem med faktor 19 er fantastisk god!! Veldig drøy er den også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?Tusen takk for tips. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?Jeg bruker vanlig dagkrem, pluss den fra clarins faktor 40 i en liten flaske som en tynn film over. Jeg er ikke helt overbevist om den fra clinique. Abbonerer på tråden på jakt etter nye tips. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
villende
|
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?En liten avsporing: Skal man ikke egentlig være forsiktig med å bruke for mye krem med solfaktor? Det er bedre å eksponere huden for litt sol og ellers bruke skygge for å forhindre solbrenthet. Solfaktor bør vel egentlig brukes kun i de tilfeller der man vet at man vil bli eksponert for mye sol over lengre tid. Solen sørger tross alt for naturlig produksjon av vitamin D i kroppen. Jeg leste i alle fall en artikkel for noen år siden der en hudlege gikk ut og advarte mot overdreven bruk av solfaktor. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?Gaia.. Jeg håper på en fin sommer og masse strandvær og på stranda må jeg ha solfaktor, ellers ender jeg opp som en hummer |
|
|
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?
Ah, det forklarer saken. Da kan jeg anbefale Dermalogica på det varmeste. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Er det denne?
|
|
|
|
#14 |
|
villende
|
Det står litt om det her |
|
|
|
|
|
#15 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?*noterer*
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?Jeg fant ingenting der om at solkrem hindrer dannelsen av D-vitamin? Jeg var ikke klar over dette i det hele tatt. Det står bare at man skal sole seg fornuftig, og sørge for å få litt sol på kroppen når sola står høyest, men unngå å bli brent. I å sole seg fornuftig legger jeg å å bruke solkrem.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste dagkrem med solfaktor?Jupp, jeg fant litt mer info om det. Kjekt å vite. 10 minutter uten solkrem tror jeg kanskje huden min tåler. :blek&fregnete:
|
![]() |
|
|