Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jobbklær

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 10:54   #1
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobbklær

Hvilke klær bruker du på jobb?

Jeg jobber i et lite kontorfellesskap med tre andre damer. Det er forventet at man skal være representativ.

Er det ensbetydende med støvletter, pene bukser, skjorte og sjal?

Eller er man representativ om man har pene, litt kule jeans, pen topp og litt accessories? Med hvite sneakers?

Jeg liker begge stiler, men orker ikke støvletter og høye hæler hver dag

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:58   #2
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbklær

Jeg synes man kan være vel så kledd i kule jeans på jobb. Nå har ikke vi noen særlig kleskode på min jobb, selv om jeg gjerne skulle ønske at det var sånn noenlunde kode.
Så ja, jeg synes det høres greit ut med pene kule jeans etc. som du beskriver her.

Før brydde jeg meg ikke og levde i fleecejakke på jobb, men nå går jeg ALDRI i fleece på jobb.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:58   #3
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg orker ikke bruke støvletter med høye hæler hver dag. Jeg bruker joggesko i blandt. Jobber også på kontor. Ellers er det det jeg kaller for hverdags pentøy.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:07   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det ingen kleskode, og det forventes svært lite.
Jeg går helt vanlig kledd.

Gammel 17-03-08, 11:11   #5
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Her går gutta i dress hver dag, men jeg orker heller ikke dresse meg opp daglig. Så innimellom har jeg på meg jeans, ballerina og en genser/tunika/bluse. Ingen har sagt noe, så jeg regner vel med det er greit. Andre dager har jeg dressbukse, høye hæler og genser/tuniks/bluse. Det blir jo hakket mer formelt med det siste, men det er noe med å føle seg noenlunde vel også.

Gammel 17-03-08, 11:34   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

På min arbeidsplass har vi kleskode.
Jobber i IT bransjen som konsulent, og når jeg er ute hos kunder på oppdrag, kan jeg ikke gå i jeans og joggesko feks.
Sitter med øvre ledelse i bedrifter og det passer seg ganske enkelt ikke.
Går ofte i kjoler/skjørt , ev pen bukse.
HAr flate støvler/sko som er like komfortable som joggesko feks.
Klesstilen kan være kul selv om man er pyntet.

Den mannlige delen hos oss (90% er menn) går i pene bukser og hvite skjorter

Gammel 17-03-08, 12:21   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke sneakers er passende hvis kleskoden er pen. Man får jo fine støvletter med lave hæler, ballettsko etc. Jeg synes olabukse med støvletter, skjorte/bluse/topp/tunika er pent, gjerne med accecories.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 12:36   #8
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sneakers er ok her, men føler meg så klart ikke så kledd som i støvletter o.l.
Det blir vel med denne ene dagen i sneakers

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 12:48   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min jobb er det ingen kleskode. Eller, i mitt hode (og fag forsåvidt) er det egentlig en kleskode - man bør ikke kle seg opp for mye. Vi møter brukere med økonomiske problemer, rusproblemer osv. og jeg reagerer faktisk litt hvis kollgaer eller samarbeidspartnere dresser seg veldig opp med lekre og dyre drakter, voldsomme smykker, høye hæler etc. Det kan lett skape en større avstand til brukerne, enn det som etter min mening godt er.

Gammel 17-03-08, 17:21   #10
Butterfly
Superaktiv

Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Jeg jobber i barnehage, der er det ingen kleskode,så jeg går i mine vanlige klærm men liker å "pynte" meg litt jeg da

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 18:43   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har "uniform" i form av jakker/t-shirts, alle har like, uansett hva de gjør. Ellers bruker jeg jeans, og sandaler. Har fått crocs som jobb-sko, men de er så klamme at jeg unngår dem mest mulig.

Jobber jeg hjemme, har jeg på meg noe av det styggeste man kan tenke seg, hvertfall utendørs..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 18:50   #12
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er pedleder i barnehage, og kleskoden der er behagelig

Vi får ikke gå med bar mage eller bikini (hverken overdel eller truse) - ellers er det meste lov.
Jeg går ofte i dongribukse eller finere treningsbukse (har skapet fullt av Rønish-bukser...).

Hver dag kommer jeg hjem med snørrstriper og møkk på klærne, men dæven så koselig vi har det

Gammel 17-03-08, 18:56   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen bestemt kleskode på jobb, men de fleste går kledd sånn halvpent - i "vanlige" bukser eller skjørt. Olabukser går også an, men det er ganske sjelden jeg bruker det. Jeg ville nok ikke ha sett på sneakers som en del av et formelt/representativt jobbantrekk, men jeg bruker aldri joggesko utenom trening og har nok ikke stemmerett på den fronten. Som noen påpeker over her, finnes det mange typer sko som er like gode å gå i selv om de er mer "formelle". Camper og el Naturalista anbefales.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 20:23   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er lærer på vgs og går i helt vanlige klær, dvs min stil er noe varierende fra dag til dag, men det er ingen kleskode. Jeg klarer selv å tenke ut at bar mage og voldsom utringing ikke teller som en fordel for autoriteten min.

Gammel 17-03-08, 20:23   #15
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det er ingen kleskode på jobben min, men jeg kler meg alltid mer formelt dersom jeg skal i kundemøter. Ellers går jeg mye i jeans. Sneakers, joggesko, fleece, joggebukser o.l. er ikke noe jeg ville gått i på jobb.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 20:45   #16
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Fleece, joggebukser etc er ikke noe jeg ville vist meg i uansett på trening...

Gammel 17-03-08, 22:13   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jobber også i vgs, og kler meg "pent casual" for min egen velbefinnende (har kolleger som går ganske så shabby kledt, og jeg har ikke bemerket at de fungerer mindre bra p.g.a. det). Liker støvletter, høye hæle og kjoler/skjørt, og er enormt nøye med, at det ikke skal være synlige trusekanter under bukser, ingen quadboobs og synlige valker over bukselinningen, og som Magica sier, alt for sexy/fjortis stil styrker nok ikke autoriteten. Skifter til treningsbukser med sweater når jeg kommer hjem om kvelden.

Gammel 17-03-08, 22:20   #18
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ganske vanlig vil jeg si. Type jeans, collegegenser, event topp og cardigan.
Det er best å bruke komfortable sko, enten joggesko eller sneakers.
Jeg skeier ut i blant med støvletter.
Det skal ikke forkomme bare mager, dype utringerer, veldig sminket, joggebukser, kjoler etc på jobben min. Jobber i et yrke der jeg "møter" alle typer mennesker, men mest forretningsreisende.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 22:30   #19
Oschi
Nykommer

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Hva det vil si å være representativ er kanskje litt avhengig av hvilke bransje du jobber i?
Representativ i et reklamebyrå e.l. er ofte ikke det samme som å være representativ i et advokatfirma eller innen bank/finans.

Men felles for alle arbeidslasser er vel det å være respresentativ at man er stelt, man har hele og rene klær og man er opplagt.

Gammel 17-03-08, 22:33   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Labfrakk, vernebriller og crocs. Noen ganger, i hvert fall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.