|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
JobbklærHvilke klær bruker du på jobb? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sv: JobbklærJeg synes man kan være vel så kledd i kule jeans på jobb. Nå har ikke vi noen særlig kleskode på min jobb, selv om jeg gjerne skulle ønske at det var sånn noenlunde kode. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JobbklærJeg orker ikke bruke støvletter med høye hæler hver dag. Jeg bruker joggesko i blandt. Jobber også på kontor. Ellers er det det jeg kaller for hverdags pentøy.
|
|
|
#5 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JobbklærHer går gutta i dress hver dag, men jeg orker heller ikke dresse meg opp daglig. Så innimellom har jeg på meg jeans, ballerina og en genser/tunika/bluse. Ingen har sagt noe, så jeg regner vel med det er greit.
|
|
|
|
#6 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: JobbklærPå min arbeidsplass har vi kleskode.
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: JobbklærJeg synes ikke sneakers er passende hvis kleskoden er pen. Man får jo fine støvletter med lave hæler, ballettsko etc. Jeg synes olabukse med støvletter, skjorte/bluse/topp/tunika er pent, gjerne med accecories.
|
|
|
#8 |
|
Sv: JobbklærSneakers er ok her, men føler meg så klart ikke så kledd som i støvletter o.l. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: JobbklærI min jobb er det ingen kleskode. Eller, i mitt hode (og fag forsåvidt) er det egentlig en kleskode - man bør ikke kle seg opp for mye. Vi møter brukere med økonomiske problemer, rusproblemer osv. og jeg reagerer faktisk litt hvis kollgaer eller samarbeidspartnere dresser seg veldig opp med lekre og dyre drakter, voldsomme smykker, høye hæler etc. Det kan lett skape en større avstand til brukerne, enn det som etter min mening godt er.
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
Sv: JobbklærJeg jobber i barnehage, der er det ingen kleskode,så jeg går i mine vanlige klærm men liker å "pynte" meg litt jeg da |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Einsam
|
Sv: JobbklærVi har "uniform" i form av jakker/t-shirts, alle har like, uansett hva de gjør. Ellers bruker jeg jeans, og sandaler. Har fått crocs som jobb-sko, men de er så klamme at jeg unngår dem mest mulig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JobbklærJeg er pedleder i barnehage, og kleskoden der er behagelig
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: JobbklærVi har ingen bestemt kleskode på jobb, men de fleste går kledd sånn halvpent - i "vanlige" bukser eller skjørt. Olabukser går også an, men det er ganske sjelden jeg bruker det. Jeg ville nok ikke ha sett på sneakers som en del av et formelt/representativt jobbantrekk, men jeg bruker aldri joggesko utenom trening og har nok ikke stemmerett på den fronten.
|
|
|
|
#14 |
|
søt
Sv: JobbklærJeg er lærer på vgs og går i helt vanlige klær, dvs min stil er noe varierende fra dag til dag, men det er ingen kleskode.
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: JobbklærDet er ingen kleskode på jobben min, men jeg kler meg alltid mer formelt dersom jeg skal i kundemøter. Ellers går jeg mye i jeans. Sneakers, joggesko, fleece, joggebukser o.l. er ikke noe jeg ville gått i på jobb. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
søt
Sv: JobbklærFleece, joggebukser etc er ikke noe jeg ville vist meg i uansett på trening...
|
|
|
#17 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JobbklærJobber også i vgs, og kler meg "pent casual" for min egen velbefinnende (har kolleger som går ganske så shabby kledt, og jeg har ikke bemerket at de fungerer mindre bra p.g.a. det). Liker støvletter, høye hæle og kjoler/skjørt, og er enormt nøye med, at det ikke skal være synlige trusekanter under bukser, ingen quadboobs og synlige valker over bukselinningen, og som Magica sier, alt for sexy/fjortis stil styrker nok ikke autoriteten. Skifter til treningsbukser med sweater når jeg kommer hjem om kvelden.
|
|
|
#18 |
|
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JobbklærGanske vanlig vil jeg si. Type jeans, collegegenser, event topp og cardigan. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nykommer
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
![]() |
Sv: JobbklærHva det vil si å være representativ er kanskje litt avhengig av hvilke bransje du jobber i?
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: JobbklærLabfrakk, vernebriller og crocs.
|
![]() |
|
|