Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva folk kan få seg til å si?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-08, 19:08   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Hva folk kan få seg til å si?

Jeg har opplevd mye, ikke bare dette med at minstemann døde, men også andre ting om vekt, graviditet o.l.
Nå var det virkelig en som tok kaka.. En som jeg må forholde meg til flere ganger i uka..

Det begynner ganske vanlig med at jeg får spørsmål ang barn. Hvor mange jeg har og sånt.. Alt er helt greit.. Jeg velger da å fortelle om minstemann, at han fikk kreft og døde ikke lenge siden.

Jeg forteller at vi hadde prøvd lenge for å få han, og lykken stod i taket når vi endelig lykkes og det er minstemann vi skal få.

Jeg får da et svar om at da var det ikke meningen da. At vi på en måte hadde lurt naturen og han ikke skulle vært til..
Jeg ble så sjokkert Er det virkelig en normal holdning? At barn som lever godt over et års dagen sin og blir syke og dør, så er det naturen som "rensker" ut de svake?
Jeg skjønner jo at det er slik kroppen kan fungere i starten av et svangerskap ( på noen, ikke alle hvor ting går knirkefritt) og at man da kan bruke det uttrykket ( selv om jeg ikke er videre glad i det)

Men jeg må virkelig vite om hvor normalt er det å tenke slik når barnet er større? ( ja, flertallet på fp er normale )
Jeg må si at personen ble mildt sagt sjokkert at så små barn kan få kreft, så det lyste uvitenhet her, men jeg ble så vippet av pinnen.
Jeg forklarte at det ikke var noe slikt jeg mente, og jeg absolutt ikke trodde det. Mer snakket vi ikke om det..

Gammel 20-03-08, 19:11   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva folk kan få seg til å si?

Jeg må bare si at jeg er helt sjokkert her jeg sitter. Nei, Superior, dette er virkelig ikke normalt.

Jeg tør nesten ikke tenke på hva jeg hadde sagt om jeg overhørte samtalen mellom dere. Noe så ufølsomt.

Gammel 20-03-08, 19:11   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er virkelig noe av det verste jeg har hørt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:11   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg lyst til å banne. Det går ikke an å si noe sånt.

Gammel 20-03-08, 19:12   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke tenke meg at det er mange som mener sånt. Jeg kan skjønne den holdningen til tidlig aborter, men ikke noe mer.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:12   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Har hørt den jeg også.

Jeg synes det er så vanskelig å svare jeg når fremmede spør hvor mange barn jeg har.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:12   #7
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Den som sa det kan ikke være helt god for å si det mildt.

Gammel 20-03-08, 19:13   #8
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Hæ? Det går da ikke an å si noe sånt? Det er jo grusomt sagt!!

Gammel 20-03-08, 19:17   #9
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Har hørt den jeg også.

Jeg synes det er så vanskelig å svare jeg når fremmede spør hvor mange barn jeg har.

Ja, jeg trodde jeg hadde hørt det meste egentlig.. Men dette er en person jeg skal forholde meg til over lengre tid. Derfor ville jeg få avklart dette med "hvor mange barn har du" greia..Men nå datt personen flere hakk ned for meg.

Jeg svarer så ærlig jeg kan. Jeg har to jenter hjemme.. Det er sårt, det er vondt, men det er sannheten. Han er ikke der.. Men om det føles riktig så sier jeg at jeg har to jenter hjemme, og en liten gutt som ikke lever lenger.
Men da må det være tid til å kunne svare på evnt spørsmål.

En jeg snakket med misforstod meg og trodde jeg hadde mistet i graviditeten. Det hadde hun også opplevd. Ingen big deal liksom.. Jo, det er det om det så hadde vært det. Det var det eneste gangen jeg ble sint, på mine og på andre vegne. ( også en person jeg må forholde meg til omtrent daglig.. hva er det med meg og disse menneskene ) Når jeg forklarte saken, ble det kjapt stille, men jeg liker ikke å skulle "bruke" det slik.

Du har jo en lengre fartstid enn meg i dette, så jeg får vel oppleve mye mer.. Håper bare jeg blir raskere til å svare.

Gammel 20-03-08, 19:19   #10
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Hæ? Det går da ikke an å si noe sånt? Det er jo grusomt sagt!!

Nå viser det seg at andre har opplevd det, så de må finnes der ute et sted

Gammel 20-03-08, 19:20   #11
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg skal begynne å fortelle om de kommentarene jeg har fått ang dette med å få flere barn.
" enkelte er ikke ment å skulle få flere barn" Nei, takk for den..

Gammel 20-03-08, 19:21   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva folk kan få seg til å si?

Uff, det går virkelig ikke ann å si sånnt

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:24   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å si. Vi får håpe det var en glipp som kom av sjokket han eller hun fikk av svaret ditt. Det er ingen unnsklydning overhodet for denne typen uttalelser, men noen mennesker takler dårlig å få så sjokkerende nyheter. For lillemanns historie er jo nettopp enormt sterk og trist.

Fortsett å være åpen du, så får folk lære seg å takle de svarene de får.

Sist redigert av Pamina : 20-03-08 kl 20:09.
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:31   #14
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Trodde ikke noen fikk seg til å si noe så utrolig dumt, hvor tar enkelte ting fra? Greit att man kan få litt sjokk men er det grunn til å si sånne ting for det. Nei det må ha vært utrolig sårt å få slengt sånne ting etter seg, å jeg håper virkelig vedkommende tenker seg litt om å ber om ynnskyldning.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:32   #15
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Det er heldigvis IKKE normalt at folk har slike holdninger. Jeg håper det i alle fall.
For noe mer respektløst og stygt har jeg knapt hørt.

Det er ALDRI noen mening i at små barn blir rammet av sykdom og dør.
Det er totalt meningsløst. Så meningsløst som det går an å bli.
Å få barn, samme hvilken måte det skjer på, er et stort mirakel i alle foreldres liv. Noe av det største et menneske får oppleve. Å få et lite barn som man vet man skal hjelpe fram i verden. DET er meningen. Ikke at man skal miste det.
Ingen som er ved sine fulle fem skal få komme med noen vurdering om hvorvidt dette er naturens gang eller ikke. Det er i alle fall ingen trøst eller empati i å si noe slikt til mennesker som har opplevd det dere har.

Det er godt at du, slik det ser ut av det du skriver, har klart å komme deg såpass bra igjennom det du har opplevd at du kan takle slike meningsløse utsagn.
Prøv å overse slike tankeløse folk. De har ikke peiling. Og de har tydeligvis heller ikke klart å oppdage hvor heldige de selv er som ikke har opplevd det.
Hadde de skjønt det så hadde de ikke sagt slikt tull.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:32   #16
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Det er det verste jeg har hørt. Rett og slett ondskapsfullt!

Stor klem til deg!

Gammel 20-03-08, 19:36   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en forferelig ting å si, jeg håper (og tror) denne personen hører til unntakene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:43   #18
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Det var d verste jeg har hørt

Stor klem til deg

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:48   #19
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Å gud bedre meg!

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Det er fryktelig vanskelig, jeg kvir meg voldsomt til å møte omverdenen igjen på det viset.

Gammel 20-03-08, 20:00   #20
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

For en hårreisende kommentar.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.