Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fadderbarn!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 16:01   #21
Polkadot
Passiv

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Fadderbarn!

Hva er rart med Plan? Har ikke hørt noe om dem, jeg. Hittil de eneste jeg har funnet som jobber i colombia.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 13:39   #22
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg har også tenkt at vi skal få et fadderbarn. Nå har vi litt bedre økonomi enn før, og da synes jeg vi skal kunne avse litt. Kommer nok til å bruke enten SOS-barnebyer eller fadderordning i Kenya gjennom en lokal ildsjel. Plan har jeg hørt så mye rart om, og selv om jeg håper de er seriøse føles det ikke helt rett å bruke dem.

Jeg kjenner noen som driver veldig mye bra arbeid på Philippinene og som også har fadder-ordninger om det skulle være av interesse. Har møtt og vært hos disse menneskene og har sett hva de gjør og har dermed veldig stor tro på arbeidet deres! Vil også bli fadder bare jeg blir ferdig på skolen og får begynt å tjent litt penger.

Gammel 21-10-06, 13:50   #23
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vi har et fadderbarn gjennom PLAN i Malawi. Sender brev og presanger, og får bilder, tegninger og brev tilbake. Det er veldig givende for begge parter, synes jeg. Jeg synes det er en flott anledning å lære barna mine om barn i verden som ikke har det like bra som dem selv, vi snakker om faddergutten og ser på bildene, finner informasjon og bilder om landet hans på nettet osv. Det er litt spesielt at han er fra Malawi, verdens nest fattigste land, kulturforskjellene er så enorme at det nesten ikke går an å forklare til mine barn. Men nettopp det gjør det enda viktigere.

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med PLAN. Mange sier at de bruker altfor mye penger i adminstrasjonen osv, og det er sikkert sant også, men som fadder får man veldig god informasjon, oppfølging og hjelp.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 13:53   #24
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fadder til ei jente i Afrika, gjennom SOS Barnebyer. Har vært det i mange år. Er fornøyd.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 13:53   #25
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Skal skaffe meg et fadderbarn når jeg er ferdig med utdannelsen min og har fast jobb

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 14:29   #26
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har fadderbarn i Ghana gjennom SOS barnebyer. Han heter Elvis og er kjempesøt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 14:40   #27
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal snart få et fadderbarn gjennom SOS barnebyer. Synes det virker veldig ok.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 14:41   #28
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Vi har ingen fadderbarn nå, men har bestemt oss for å få det. Regner med det enten blir gjennom PLAN, eller SOS barnebyer.

Gammel 22-10-06, 18:52   #29
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har et fadderbarn gjennom PLAn - ei jente i Vest-Afrika

Gammel 22-10-06, 19:06   #30
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke fadderbarn, men vil gjerne bli fadder.

Gammel 22-10-06, 20:54   #31
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg kjenner noen som driver veldig mye bra arbeid på Philippinene og som også har fadder-ordninger om det skulle være av interesse. Har møtt og vært hos disse menneskene og har sett hva de gjør og har dermed veldig stor tro på arbeidet deres! Vil også bli fadder bare jeg blir ferdig på skolen og får begynt å tjent litt penger.

Er det Trovi-opplegget, eller noe annet?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:03   #32
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Hva er rart med Plan? Har ikke hørt noe om dem, jeg. Hittil de eneste jeg har funnet som jobber i colombia.

Jeg har hørt mye snodig fra før, men denne artikkelen fikk meg i hvert fall til å bli ekstra skeptisk:

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1219946.ece

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:18   #33
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det Trovi-opplegget, eller noe annet?

Nei, gjennom Ministries Whitout Borders. De som vi var hos under praksisen. En av driverne er Tone Midtgård, Jordmor, her fra Telemark.

Gammel 30-10-06, 15:29   #34
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg har hørt mye snodig fra før, men denne artikkelen fikk meg i hvert fall til å bli ekstra skeptisk:

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1219946.ece

Ja, dette gjorde meg veldig skeptisk også...

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 15:56   #35
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Planfadderbarn og syns det virker som en veldig seriøs og fin måte å hjelpe et lite barn på andre siden av kloden på. Pengene vi sender hver måned går til lokalsamfunnet, men det føles litt mer personlig når vi får bilder av "vårt" lille barn.

Min tanke er at hvis alle bidrar litt globalt og litt lokalt så blir verden en bedre plass å være!

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 16:04   #36
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Vi er faddere for ei snart 12 år gammel jente i Brasil - dette gjennom SOS-barnebyer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.