|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadderbarn!Hva er rart med Plan? Har ikke hørt noe om dem, jeg. Hittil de eneste jeg har funnet som jobber i colombia. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadderbarn!
Jeg kjenner noen som driver veldig mye bra arbeid på Philippinene og som også har fadder-ordninger om det skulle være av interesse. Har møtt og vært hos disse menneskene og har sett hva de gjør og har dermed veldig stor tro på arbeidet deres! Vil også bli fadder bare jeg blir ferdig på skolen og får begynt å tjent litt penger.
|
|
|
#23 |
|
ræv med ører
Sv: Fadderbarn!Vi har et fadderbarn gjennom PLAN i Malawi. Sender brev og presanger, og får bilder, tegninger og brev tilbake. Det er veldig givende for begge parter, synes jeg. Jeg synes det er en flott anledning å lære barna mine om barn i verden som ikke har det like bra som dem selv, vi snakker om faddergutten og ser på bildene, finner informasjon og bilder om landet hans på nettet osv. Det er litt spesielt at han er fra Malawi, verdens nest fattigste land, kulturforskjellene er så enorme at det nesten ikke går an å forklare til mine barn. Men nettopp det gjør det enda viktigere.
|
|
|
#24 |
|
søt
Sv: Fadderbarn!Jeg er fadder til ei jente i Afrika, gjennom SOS Barnebyer. Har vært det i mange år. Er fornøyd. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Prøver så godt jeg kan :)
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
Sv: Fadderbarn!Skal skaffe meg et fadderbarn når jeg er ferdig med utdannelsen min og har fast jobb |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Fadderbarn!Vi har ingen fadderbarn nå, men har bestemt oss for å få det. Regner med det enten blir gjennom PLAN, eller SOS barnebyer.
|
|
|
#29 |
|
blid
Sv: Fadderbarn!Vi har et fadderbarn gjennom PLAn - ei jente i Vest-Afrika
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Fadderbarn!Jeg har ikke fadderbarn, men vil gjerne bli fadder.
|
|
|
#31 |
|
WF: Sausnebbet
|
Er det Trovi-opplegget, eller noe annet? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
WF: Sausnebbet
|
Jeg har hørt mye snodig fra før, men denne artikkelen fikk meg i hvert fall til å bli ekstra skeptisk: |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Nei, gjennom Ministries Whitout Borders. De som vi var hos under praksisen. En av driverne er Tone Midtgård, Jordmor, her fra Telemark.
|
|
|
#34 |
|
Passiv
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, dette gjorde meg veldig skeptisk også... |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fadderbarn!Vi har Planfadderbarn og syns det virker som en veldig seriøs og fin måte å hjelpe et lite barn på andre siden av kloden på. Pengene vi sender hver måned går til lokalsamfunnet, men det føles litt mer personlig når vi får bilder av "vårt" lille barn. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Fadderbarn!Vi er faddere for ei snart 12 år gammel jente i Brasil - dette gjennom SOS-barnebyer.
|
|
![]() |
|
|