|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Tips! Gode barnebøker 6–10 årTenkte at dette kunne være en tråd for boktips til 6-10-åringer. Sist redigert av Jessica : 22-03-08 kl 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 årHehe, jeg skulle foreslå bøkene om Rampete Robin - åtteåringen vår er helt hekta
![]() |
#3 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 årMin på 10 har funnet leselysten med en serie som heter Animorphs. I en periode så leste han også Den onde greven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 år
7-åringen min er også hekta, og jeg må innrømme at jeg gleder meg til hver gang vi skal lese den. Vi kjenner jo igjen litt av Rampete Robins tanker. Han blir jo ekstrem da, men det er jo det som gjør det så morsomt. Også kan vi snakke litt om det vi har lest etterpå.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
|
Jeg lånte fire kasser med bøker fra biblioteket til elevene i 5. og 6.klasse. Der var flere bøker som het "Animorphs". De er kjempepopulære. Hele tiden noen som lurer på om det er noen av de bøkene som ikke er utlånt. Ungene elsker dem. Virker som det der Fantasy-sjangeren som fenger barna mest i dag. Fikk høre et hjertesukk fra en lærer på ungdomsskolen. Hun måtte be 8.klasse om å skrive noe annet enn fantasy. Hun mente at når de skal ut i arbeidslivet så må de kunne skrive annet enn om onde troll og magiske pinner...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 årFor min seksåring har jeg lest:
![]() |
#7 |
Pauset
|
"Heksene" bedre fra ni år og oppover.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
Har du lest "Lånerne" for dine barn? Det var en av mine yndlingsbøker som unge. Jeg gleder meg veldig til å lese den igjen. (PS! Mannen syntes at "Brødrene Løvehjerte" ble så spennende at han leste den ut i kveld alene.
![]() |
#9 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 årVi har snart lest oss gjennom alt vi har funnet av barnebøkene til Roald Dahl, begynte da han var 6 år. (8 nå)
![]() |
#10 |
Pauset
|
Nei, det har jeg ikke. Har aldri hørt om dem :noterer: Må nok en tur på biblioteket snart, skjønner jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
|
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 århttp://www.haugenbok.no/resverk.cfm?...r=1&cid=162869 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nykommer
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
![]() |
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 årHer liker 6 åringen verken Horrid Henry (det er vel Rampete Robin vil jeg tro?) eller Roald Dahl. Men noe som falt veldig i smak, som hun leser hver kveld på sengen og tom i friminuttene på skolen er Princesse Ellie.
![]() |
#14 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 årNå synes jeg det er stor forskjell på hva som passer for en seksåring og hva en tiåring kan kose seg med av bøker. Prøver likevel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6- 10 årKurt que vadis av Erlend Loe er kjempemorsom. Vi hadde den på lydbok og hørte på den i bilen, vi voksene lo minst like mye som barna |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Tips! Gode barnebøker 6–10 årStoresøster har akkurat lest ferdig en bokserie på åtte om barn som reiser i tid via en bok. Serien heter Tidsmaskinen og er skrevet av Mary Pope Osborne. Bøkene er ikke i salg lenger, men vi lånte dem på biblioteket.
![]() |
#17 |
Pauset
|
Phenomena-bøkene fenger også 9-10 åringene veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
WF: Sausnebbet
|