|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Anbefal meg en symaskinJeg vurderer å kjøpe meg symaskin. Er fullstendig novise når det gjelder sying, men er ellers generelt flink til håndarbeid. Merker at jeg savner en symaskin i hverdagen. Både fordi det sikkert er noe jeg vil like å holde på med og at barnas klær innimellom trenger litt småreparasjoner.
|
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Anbefal meg en symaskinVet ikke en gang hva maskinen min "heter"... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Anbefal meg en symaskin
Det er noe sånt jeg ønsker meg. Noe enkelt som bare fungerer, år etter år etter år.
|
|
|
|
#6 |
|
Hertuginne
|
Sv: Anbefal meg en symaskinJeg tror jeg ville satset på de kjente merkene, men du trenger ikke flekke til med mer enn basisfunksjoner. Det koster kanskje litt mer enn billige og fancy maskiner man kan få på Elkjøp og andre ikke spesialiststeder, men man får ofte det man betaler for.
|
|
|
#7 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Anbefal meg en symaskinJeg har absolutt ikke en ny sysmaskinn , men jeg er strålende fornøyd med min Singer.Den kjøpte jeg for 15-16 år siden og det har bank i bordet, ikke vært en eneste liten feil eller noe med den.
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en symaskinJeg har en husqverna huskystar E10 og er kjempefornøyd med den. Tror mamma betalte 1500kr for den hos husqerna men vet de innimellom har den som kupp på Jysk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en symaskinAlle damene i min familie sverger til sine Bernina-maskiner. De går aldri i stykker, bare går og går og går!
|
|
|
#11 |
|
Nykommer
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
![]() |
Sv: Anbefal meg en symaskinDette var en interesant tråd!
|
|
|
#12 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Anbefal meg en symaskinJeg har og en Hyskystar fra Husquarna, kupp på Jysk til 1000,-. Maskina er helt grei til det jeg bruker den til. Litt gardinsøm, opplegg av bukser osv.
|
|
|
|
#13 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en symaskinJeg har en Hugin som er kjøpt på Obs til 999 kr. Til mitt forbruk er den helt upåklagelig og enkel å bruke. Har i tillegg masse funksjoner hvis jeg ønsker å avansere litt. Jeg er ingen syerske, men kjøpte den for å ha mulighet til å sy gardiner, legge opp klær og montere broderier.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tok en tur innom etter at jeg hadde startet denne tråden. Jeg forklarte dem behovet mitt, og de anbefalte meg en Bernina 210. Hvis jeg skulle være litt mer fancy, så hadde de en Bernina 220. Den kunne sy bokstaver, og det så i hvert fall veldig fancy ut, men kanskje ikke strengt nødvendig.
|
|
|
|
#15 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Anbefal meg en symaskinBernina er gode maskiner.
|
|
|
|
#16 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Anbefal meg en symaskinJanome Jubilee 85 er en super maskin! Om du melder deg inn på sykroken, så ta kontakt med Sysiden der inne, vi får 10%.
|
|
|
#17 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Anbefal meg en symaskinJanome har jeg hørt at er bra som LilleLeo sier.
|
|
|
|
#18 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en symaskinHvis du ikke skal ha en så dyr maskin, ville jeg kjøpt en Janome Easy Jeans. Den koster 3500-4000 og har vunnet flere best in test.
|
|
|
#19 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en symaskinHva med Pfaff Expression 2024 for 5000 kroner på symaskiner.no? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Signerer på alle punkter!
|