|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeJeg har aldri hatt hverken bæresjal eller -slynge, ei heller Mei Tai. Jeg har en 6 mnd gammel baby som jeg bærer mye på, og vondt i ryggen har jeg saktens fått. Hva bør jeg velge? Bæresjal, slynge, mei tai ...? Kan noen komme med et konkret forslag til type og merke til en uinnvidd latsabb? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeEnten en mei tai eller et bæresjal som ikke er elastisk, type Storchenwiege e.l.
|
|
|
#3 |
|
Nå da?
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeHar lite erfaring selv fra denne gangen, men anbefaler å stille spørsmålet på www.tettinntil.no. Der er det helt sikkert noen om har prøvd det meste.
|
|
|
#4 |
|
trøtt
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeHvis du skal bære langt og lenge, dvs. gå tur og sånn, ville jeg valgt noe hvor vekten er fordelt på begge skuldre. Mei tai er forholdsvis enkelt å komme i gang med, sjal har kanskje litt brattere læringskurve. Begge deler er godt å bære i! Ellers finnes også formsydde seler som Ergo og Patapum. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeHos www.babyslynga.no får man kjøpt Ergo bæresele, og den har ialfall stropper over bege skuldrene; nesten som en ryggsekk...Det finnes sikkert flere gode alternativ, altså, men jeg har prøvd slynge og ergo, og kan forsåvidt anbefalle begge, men ville jeg valgt ergo til 6mndr gammel baby ja... Går jo an å legge inn autosøk hos finn.no for å se om man kan finne billigere enn fullpris?
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeJeg tror det kommer mye an på hvordan/hvorfor du bærer. Hos oss er det masse kosebæring hjemme, så jeg er strålende fornøyd med mitt elastiske sjal. Det er ikke så vanskelig å knyte på seg (og ungen) som det ser ut som, og ettersom barnet vokser finnes det flere måter å bære på: mage/rygg, ansikt ut og ansikt inn mot den som bærer.
|
|
|
#7 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeJeg anbefaler deg Mei Tai på det varmeste. Selv er jeg lykkelig eier av en Taitasi. Og den sjaltaien til Sokk virket helt genial. :skal ha:
|
|
|
#8 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeJeg har funnet ut at jeg trenger litt av hvert. Slynge bruker jeg til kjapp bæring: på butikken, ved middagslaging, når ungene er sure osv. Faktisk kjenner jeg at jeg trenger en slynge til, siden den har en tendens til å ligge i bilen. Sjal bruker jeg til magebæring av minien (7 mnd, 7,5 kg) på tur og på lengre, planlagte butikkturer (da knyter jeg på meg sjalet før vi setter oss i bilen). Mei Tai er storesøsterbæretøyet, men det er bare fordi jeg ikke er så god på ryggknyting med sjal. Med MT kan man nesten ikke bomme. Sleng, knyt, ferdig. Felixen sitter også godt i MT nå, men da han var riktig så mini lånte vi en sjaltai som var såååå behagelig å bære i. Til Maia syntes jeg ikke at det fungerte så bra (2 år, 10 kg).
- 06 og 07 - Sist redigert av jolie : 04-04-08 kl 13:19. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeMeiTai, jeg er mest glad i Babyhawk.
|
|
|
#10 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slyngeÅh, nå har jeg full tenning på Sjaltai (eller MT med sjalstropper), her. Slemme tråden.
|
|
|
#11 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slynge
Det har skiftet adresse til tettinntil.no.
|
|
|
#12 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slynge
Det var en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle lese, og langt mindre nikke anerkjennende til. Herlig.
|
![]() |
|
|