|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Overført til feil konto
Men var ikke dette hele poenget med nytt system etter den tabben som er linket til lenger oppe?
|
|
|
#22 |
|
Epikur
|
Sv: Overført til feil kontoJobb-nettbanken (DnB) kommer med navn på mottaker av seg selv, mens i privatnettbanken min (Sparebanken Vest) må man legge inn ukjente selv. Og begge steder har man register over tidligere brukte kontonummere.
|
|
|
#23 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke i min bank.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Overført til feil kontoJeg får ikke opp eieren av kontoen automatisk. Bare dersom jeg har betalt inn regninger til den kontoen før. Dvs. jeg lurer på om noen mer "offentlige" kontoeiere kommer opp automatisk, mens privatpersoner ikke kommer opp.
|
|
|
#25 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er ikke krav til at mottaker skal komme opp. Derimot var det flere andre endringer, som at det skal sjekkes at brukeren ikke taster inn for mange siffer (som var tilfellet i denne saken) og at man må godkjenne kontonummer og beløp i et nytt vindu etter at man har lagt inn overføringen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Overført til feil kontoJeg betalte til feil konto i utlandet rett før påske. Fikk pengene tilbake igjen, fra firmaet faktisk. Jeg visste ikke om det en gang, før pengene kom tilbake inn på konto. Trodde det var riktig mottaker, men så viste det seg at IBAN-nummeret jeg fikk oppgitt, var noe hun bare fant på hjemmesiden til banken, og SWIFT-koden var til en heelt annen bank.
|
|
|
#27 |
|
Come what may...
|
Sv: Overført til feil kontoSorry, jeg tok feil. Jeg mikset vist betale med kredittkort på nett!
|
|
|
#28 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette gjelder vel bare bedrifter? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Overført til feil kontoEDB Fellesdatas bankløsning har ikke noe visning av navn i sine nettbanker. (SEB, Handelsbanken + sparebanker, for å nevne noen.)
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overført til feil kontoDette er jeg alltid engstelig for når jeg betaler i nettbanken,at jeg skal taste feil,derfor ser jeg over kontonummeret mange ganger før jeg trykker ok. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Princess Skids and Scars
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Truth is in the x-files
|
Kjære: Kontonummeret ditt er 4 8 15 16 23 42 ikke sant?
|
|
|
#34 |
|
Princess Skids and Scars
|
Haha. Ja ikke sant? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Textrovert
|
Sv: Overført til feil kontoFor noen år siden klarte jeg å stokke om på to tall da jeg skulle betale penger til min egen konto. Jeg glemte at det gikk an å overføre penger mellom egne kontoer, så dumme meg valgte betaling. Hadde jeg valgt overføring, hadde jeg jo ikke kunnet gjøre denne tabben. Jeg ble ikke klar over feiloverføringen før jeg tilfeldigvis kastet et blikk på kontoutskriften noen måneder senere og ikke skjønte hvorfor jeg hadde betalt mange tusen kroner til en ukjent person på Lundamo. Jeg ringte banken i desperasjon og de sa at de bare kunne oppfordre kontohaver om å betale tilbake pengene. Heldigvis var det sparekontoen til en liten gutt og foreldrene var ikke en gang klar over at summen hadde kommet inn. De var heldigvis villige til å gi meg pengene tilbake. Jeg var så lettet at jeg gråt, for det var snakk om mange penger. Så det ER mulig å få pengene tilbake. Jeg hadde i alle fall prøvd, hadde jeg vært deg.
|
|
|
#39 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Overført til feil kontoJeg er kanskje naiv, men man skal være passe skurkeaktig hvis man velger å beholde pengene når man vet at de har dukket opp på egen konto ved en feil. Damen som i fjor sommer betalte en halv million inn på feil konto var skikkelig uheldig og traff på en skurk, så det kan selvfølgelig skje, men jeg velger å tro at de fleste vil betale tilbake pengene når de blir gjort oppmerksomme på hva som har skjedd. Lykke til!
|
|
|
#40 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Overført til feil kontoNå har jeg vært innom banken og fått litt hjelp. Kundeservice vil jo ikke si noen ting. Banken har snakket med kontoeier, og hun virker velvillig nok. Problemet er at det er en depositumskonto så begge parter må sannsynligvis gi godkjenning. Utleier er et firma. Er det sånn at begge parter må møte opp i banken for å føre over penger fra en depositumskonto, eller holder det med underskrift? Ser ikke for meg at et utleiefirma gidder å møte opp i banken pga dette. |
|
|
|
![]() |
|
|