Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reisebyrå

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 11:35   #1
Manitoba
Passiv

Standard

Reisebyrå

Noen som vet om et bra reisebyrå som ikke koster skjorta og som kan legge opp en bra reise med båt/tog i Europa?

Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 12:47   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reisebyrå

Kilroy kanskje?

De er jo eksperter på litt annerledes reiser, så dette er kanskje helt i deres gate.

Gammel 07-04-08, 14:41   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reisebyråer er ofte fordyrende elementer. Er det gruppetur det er snakk om?

Mitt inntrykk er at reisebyråene ikke er særlig flinke til å finne billig overnatting og at det ikke er så vanskelig å fikse det meste selv via nettet.

Det spørs litt hva du tenker på og hva slags tur det er snakk om.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 14:48   #4
Manitoba
Passiv

Standard

Vi tenkte i utgangspunktet på å fikse det selv, men det blir litt knot fordi vi skal ha med oss et lite barn og trenger en del tilleggsinfo om barnekupeer, sovevogner med plass til reiseseng o.l. Det er mulig jeg kan forsøke meg hos NSB Utland. Har blandet erfaring med dem, men kan ringe og ringe til jeg finner er serviceinnstilt person.

Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 14:52   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er selve togturen dere trenger mest informasjon om ville jeg forsøkt NSB først. Om ikke de kan svare kan man sende forespørsel på mail til de lokale jernbaneselskapene.

Vi har reist rundt i Romania med tog med to små barn (ikke nattog). Vi mailet til cfr og fikk god info direkte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 19:04   #6
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Vi tenkte i utgangspunktet på å fikse det selv, men det blir litt knot fordi vi skal ha med oss et lite barn og trenger en del tilleggsinfo om barnekupeer, sovevogner med plass til reiseseng o.l. Det er mulig jeg kan forsøke meg hos NSB Utland. Har blandet erfaring med dem, men kan ringe og ringe til jeg finner er serviceinnstilt person.

Ville også heller ringt NSB enn å gå til reisebyrå. Tror slike er dyre uansett. På innenlands har de ihvertfall familie-kupeer, som en god venninne er kjempefornøyd med. Ville tro de også har noe tilsvarende på utenlands-trafikken.
Dere skal vel kjøre tog via Tyskland, så hvis du trenger hjelp til oversetting av tog-info får du gi beskjed. Der lønner det seg forøvrig generelt å legge litt mer penger inn i togreisen, for ekstra komfort og litt privacy.

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.