Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bytte og kaste fordi man er lei?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-08, 15:32   #61
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Sengetøy har lang levetid her i huset. Hånduker som er utvasket og nesten gjennomsiktig blir brukt til leketøy til hundene. Man knyter en knute i hver ende, da blir det stas.
Det er letter å kaste ting når de er helt ødelagte.

Gammel 08-04-08, 21:17   #62
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men HI, er det galt å bytte også? Det skjønner jeg ikke. Ikke bruker jeg ting til de går sønder og sammen heller.

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Her var da alle veldig PK.

Ikke alle, nei du for tenk!

Gammel 08-04-08, 21:27   #63
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Men hvorfor driver folk å tørker kaffe ol. med håndkle? Jeg trodde faktisk at ingen gjorde det.

Gammel 08-04-08, 21:33   #64
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men hvorfor driver folk å tørker kaffe ol. med håndkle? Jeg trodde faktisk at ingen gjorde det.

Mannen min bruker gjerne gryteklutene til å tørke kaffe og annet søl med (så jeg forundres ikke over at noen tar håndklær til dette formålet).
Hadde heller sett at han tok håndkleet som henger like ved. Eller aller helst litt tørkepapir eller en klut.

Forøvrig er jeg "Gerhardsen" på dette området og har igrunnen inntrykk av at de fleste andre også er det når det gjelder tekstiler i kåken.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:38   #65
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

For være helt ærlig så er mønstret på sengetøyet knekkende likegyldig. For meg i allefall. Jeg kan ikke si jeg legger så mye merke til det. Jeg SOVER på soverommet. Punktum. Jo eldre sengetøyet er, jo mykere blir det, og mer behagelig å ligge i.

.

Så kjedelig...

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg fikk noe skikkelig stygt, cerisrosa sengetøy og ei venninne slang ut av seg en bemerkning om at hun ikke skjønte hvordan jeg kunne sove i det der. Svaret var jo så enkelt: Jeg lukket bare øynene.

Også kjedelig....

For å svare på HI...levetiden varierer veldig. Hadde meg en runde med utbytting av håndklær for 1/2 år siden, de jeg hev/gav til gjenbruk var da ca 10 år gamle. Jeg kastet de fordi jeg var luta lei av de, og fordi vi rett og slett hadde for mange håndklær.
Sengetøystallen har vi byttet 2 ganger på 10 år. Gardiner byttes ca hvert år, eller kaanskje annen hvert dersom vi har kjøpt noen særdeles nøytrale. Tror ikke det har skjedd enda.

Gammel 08-04-08, 21:39   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tørket opp kaffe med hekladuken og, jeg.

Gammel 08-04-08, 21:43   #67
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow!

Jeg synes kanskje ikke at å kjøpe nytt sengetøy når de du har bare nærmer seg " fillete, er helt hemningsløs sløsing. Man skal jo tross alt bruke dynetrekket ENDEL ganger før det er gjennomsiktig og stoffet er fillete (!), eller?

Jeg rekker opp hånden og innrømmer at jeg nok har kjøpt flere sengesett enn nødvendig, bare fordi jeg synes de var fine. Sambo har gjort det samme, men han har dessverre arvet sengetøysmaken til svigermor som synes det er lekkert med litt glade farger og liker følelsen av å ligge i en blomster(s)eng...

Håndklær er også nye inne i mellom. Joa, det er best med håndklær som har gått noen runder i trommelen, men her høres det jo ut som om enkelte bruker dem til de ser ut som gassbind?

:forbrukerfaen:

Gammel 08-04-08, 22:06   #68
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, som ikke går vekk i vask? Også på ALLE? Hva bruker du egentlig håndklærne til?

Ja, på alle. De har ikke vært brukt til annet enn tørking av kropp og hender; vanlig bruk, altså, og bare på badet, etter håndvask og dusjing. Flekkene er ikke påfallende, men håndklærne ser bare ikke rene ut, selv om de kommer rett fra vask. Jeg pleier å vaske dem på 60 grader, men nå prøver jeg med 90 grader. Virker ikke det, får vi heller vurdere å kjøpe nye. Det er ikke morsomt å henge opp rene håndklær (spesielt når vi har gjester) når de ser alt annet enn rene ut.

Når jeg har farget håret, brukes de fargede håndklærne våre til tørking, så det er ikke sånne flekker, heller.

Gammel 08-04-08, 22:09   #69
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tørket opp kaffe med hekladuken og, jeg.

Jøss, finnes hekleduk enda?

Gammel 08-04-08, 22:18   #70
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Trur eg kun har kjøpt eitt håndkle sjølv. Har mange gamle og fått nokon i gave. Nokon av dei eg har er arva fra mamma, nesten dei som er best.
Sengetøy har eg kjøpt tre fire gonger kanskje.
Syns det er tull å bruke peng på og bytte ut slikt ofte når ein har fullt brukandes heime.

Gammel 08-04-08, 22:42   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, hvor skulle de ha lixom tatt veien?

Gammel 08-04-08, 22:59   #72
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

når vi en gang får summet oss til å pusse opp soverommet, kommer nok matchende sengetøy til å inngå i interiør-budsjettet. senga opptar tross alt mesteparten av arealet, og det vil være meningsløst med masse penger på maling og gradiner etc, om senga kræsjer totalt. men de gamle vil nok bli brukt som reserve, eller som disponibelt for barnas kreative påfunn etterhvert.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 23:01   #73
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hvor skulle de ha lixom tatt veien?

jeg har også hekleduker, fra mine besteoreldre. de ligger i skapet og tar opp plass. jeg kaster da ikke ting bare fordi jeg ikke bruker dem

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 23:03   #74
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg må innrømme at jeg bryr meg om hvilken farge det er på håndklærne våre inne på badet. Vi har kun hvite og kremfargete. Når det er sagt så er enkelte av de hvite overlevninger fra da jeg var student og hadde handlet billig på IKEA. Etterhvert så har jeg også tømt sengetøyskapet for lykkelige-glad-farge-sengetøy som ikke var blitt brukt på aldri så lenge. Jeg er litt avhengig av at det ser lekkert og innbydende ut når vi kryper til køys. Det har også noe med min indre ro å gjøre. Jeg vil ikke si at vi er noen sløsere her vi sitter igjen med 3 sett med sengetøy som er i bruk. Kjøpt av god kvalitet og kommer til å holde lenge.
Håndklær og sengetøy har jeg gitt bort til bekjente som har trengt det og Frelsesarmen.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 08:30   #75
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Ja, på alle. De har ikke vært brukt til annet enn tørking av kropp og hender; vanlig bruk, altså, og bare på badet, etter håndvask og dusjing. Flekkene er ikke påfallende, men håndklærne ser bare ikke rene ut, selv om de kommer rett fra vask. Jeg pleier å vaske dem på 60 grader, men nå prøver jeg med 90 grader. Virker ikke det, får vi heller vurdere å kjøpe nye. Det er ikke morsomt å henge opp rene håndklær (spesielt når vi har gjester) når de ser alt annet enn rene ut.

Når jeg har farget håret, brukes de fargede håndklærne våre til tørking, så det er ikke sånne flekker, heller.

Beklager om du syns jeg er frekk, men jeg spør bare av ren nysgjerrighet, altså. Jeg syns bare det er så rart at vaskemaskinen din ikke vasker rent. Det er ikke avfarging fra andre plagg som gjør at de ser urene ut? Vasker du hvitt med andre farger, kanskje?

Gammel 09-04-08, 08:31   #76
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kanskje litt i overkant interessert i klesvask og slikt. Jada, jeg vet det er sært.

Gammel 09-04-08, 09:59   #77
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Så kjedelig...

Også kjedelig....

Det kan jo tenkes at det er du som er kjedelig, mens de andre har funnet mer spennende alternativer enn den gamle, kjedelige sengen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 10:12   #78
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Jeg bytter gjerne gardiner ofte, og når Kid har tilbud slår jeg gjerne til. De gamle ligger enten i skapet, tas frem til riktig sesong eller gis bort

Gammel 09-04-08, 10:13   #79
TBM
Passiv

Standard

Det er ihvertfall bedre å bytte ut en duk eller et håndkle eller et sengesett i ny og ne' enn alle de som bare bytter bil, masse klær, masse møbler osv hele tiden...

Noe av det fineste sengesettet jeg har er arvet fra min mormor. Det er virkelig skjønt - og behandlet pent av henne siden hun fikk de for 60 år siden!

Vi har fremdeles mer enn nok sengetøy som ble innkjøpt fra da jeg/vi var studenter og de første årene vi bodde sammen. Har kjøpt til noe ensfarget de siste årene, men mest med tanke på gjester - det er helt ok å ha samme dynetrekk på to dyner i en dobbelseng.

Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:07   #80
Left
Passiv

Standard

En liten digresjon; Jeg har faktisk mange. Har to store kaffeduker, og maaange løpere, brikker osv. Synes det er litt koselig når de er nøytrale i fargen. Dessuten er det hyggelig å tenke på at jeg har fått dem av mormor

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.