Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-08, 00:22   #561
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Jeg har også fått mange grønne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 00:26   #562
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har også fått mange grønne.

aC! Ikke nok med at du fjaser inntil det uanstendige, men nå bryter du FP-kotyme også!
Rebell! Outlaw!

Gammel 18-04-08, 00:27   #563
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:Born to be wild:

Gammel 18-04-08, 00:29   #564
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har tenkt litt på den selvjustisen som nevnes, og jeg er ikke like overbevist om at den fungerer like bra som noen hevder. Jeg sitter noen ganger med en følelse av at flere ikke tør/gidder/orker å ta til motmæle mot noe de opplever som urettferdig, og det kan det sikkert være flere grunner til enn jeg vet med sikkerhet. Noen lar kanskje være å gjøre det, kanskje kloke av skade, andre i ren feighet (de liker ikke å risikere å bli upopulære?) mens andre igjen velger muligens sine kamper? Mens andre igjen sjelden kommer med egne motargumenter, men slenger seg på en signerer, du sa det, enig med deg-bølge. Den enig_med_deg_til_ krampa_tar_meg-tendensen syns jeg kanskje er den mest irriterende, det gir meg en følelse av at det er trygt å si noe så lenge man kan gjemme seg bak ryggen på noen... Og så må jeg jo ikke glemme de som sjelden klarer å holde seg unna konflikter (det finnes sikkert flere teorier altså, men jeg prøver å ikke skrive meg bort )
Nettopp fordi man er så forskjellige, og at det kan være vanskelig å tolke "riktig" over eteren, tror jeg diskusjoner som denne tråden kan være nyttige innimellom.

Gammel 18-04-08, 00:33   #565
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forbrukerkverulant - du er selvfølgelig inne på noe.

Mens vi først er inne på grønne prikker, er det slik at i tråder hvor det har stormet rundt meg, har det haglet med grønne prikker istedet for støtte i tråden. At det oppleves vanskelig å støtte i tråden, er faktisk ikke så altfor oppløftende på FP sine vegne.

Gammel 18-04-08, 00:35   #566
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det går vel begge veier, Zoë. Og at man ikke orker å involvere seg i en kaste-potteplanter-på-hverandretråd betyr ikke at man ikke tør. Noen ganger er det mindre pes å bare slenge avgårde en grønn og se på neste tråd.

Gammel 18-04-08, 00:35   #567
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Jeg har tenkt litt på den selvjustisen som nevnes.

Nei, det er forskjell på folk. En slik type justis passer nok best for de som selv vil stå på barrikadene. For de mer forsiktige vil nok et system hvor moderatorer er de som utfører sletting og kjefting være bedre. Den veldig store fordelen med FP er etter min mening at det foregår veldig lite på bakrommet, det vil si per PM og prikk.

(På grunn av Zoe sitt innlegg over vil jeg presisere at jeg mener det foregår lite drittslenging på bakrommet.)

Sist redigert av him : 18-04-08 kl 00:39. Årsak: La til parantes
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 00:37   #568
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Mens vi først er inne på grønne prikker, er det slik at i tråder hvor det har stormet rundt meg, har det haglet med grønne prikker istedet for støtte i tråden. At det oppleves vanskelig å støtte i tråden, er faktisk ikke så altfor oppløftende på FP sine vegne.

Grønne prikker kommer uansett. Det er samme mekanismen på andre forum. Det er mange som ikke orker å engasjere seg i tråder. Jeg vil ikke nødvendigvis tro at folk som grønnprikker gjør det fordi at de ikke tør å delta i diskusjonen - men kanskje jeg tar feil.

Gammel 18-04-08, 00:37   #569
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett fått flest grønne prikker i de trådene der jeg har vært mest engasjert, på godt eller vondt, og det har ikke falt meg inn en gang at dette skulle kunne tolkes som noe negativt om forumet. Snarere synes jeg det er flott at folk deltar på den måten som passer best for dem der og da, enten det er å hive seg inn i tråden med hud og hår, prikke og gå videre, eller en mellomting.

Gammel 18-04-08, 00:38   #570
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Det går vel begge veier, Zoë. Og at man ikke orker å involvere seg i en kaste-potteplanter-på-hverandretråd betyr ikke at man ikke tør. Noen ganger er det mindre pes å bare slenge avgårde en grønn og se på neste tråd.

Nei, men i de tilfellene jeg snakker om, har avsenderen ofte sagt noe i retning av at de ikke orker/tør støtte i tråden, og at de istedet sender en grønn prikk/PM.

Utover det er det selvfølgelig slik at man like gjerne kan sende en grønn prikk som å poste et innlegg uten at det sier noe som helst om det ene eller det andre.

Gammel 18-04-08, 00:39   #571
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Enig med aC

Jeg har som sagt før kjørt forbi noen alkover med tøff tone, og tror tilogmed jeg er en av dem som har prikket5 grønt på deg Z, uten å delta. Det skyldes ofte en kombinasjon av flere faktorer, der den største er at jeg som regel er for sliten til å klare å krangle eller veie mine ord. Da hopper jeg ofte videre til en enklere tråd. Men jeg skal skjerpe meg litt på pur idealisme, som en ekte ENFP/INFP.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 00:40   #572
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg, eh, klarer ikke helt å opparbeide meg den store sympatien for brukere som er medlemmer av et diskusjonsforum, men som ikke tør å diskutere, samme hvem de er uenige med. Da tror jeg man er i overkant sart.

Gammel 18-04-08, 00:40   #573
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Grønne prikker kommer uansett. Det er samme mekanismen på andre forum. Det er mange som ikke orker å engasjere seg i tråder. Jeg vil ikke nødvendigvis tro at folk som grønnprikker gjør det fordi at de ikke tør å delta i diskusjonen - men kanskje jeg tar feil.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har stort sett fått flest grønne prikker i de trådene der jeg har vært mest engasjert, på godt eller vondt, og det har ikke falt meg inn en gang at dette skulle kunne tolkes som noe negativt om forumet. Snarere synes jeg det er flott at folk deltar på den måten som passer best for dem der og da, enten det er å hive seg inn i tråden med hud og hår, prikke og gå videre, eller en mellomting.

Se forklaring overfor. Som vanlig tok jeg meg ikke tid til å spesifisere på alle bauger og kanter i det første innlegget. ; )

Gammel 18-04-08, 00:40   #574
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var noe sånt jeg tenkte på.. Jeg syns generelt det er viktig at folk blir litt bevisste på at de tør å si ifra om hva de liker eller ikke liker, man kan jo fremdeles gjøre det på en ok måte. Det gjelder både irl og på nett. Det er minst like viktig å tørre å si fra (vise hva man står for og mener) som å klage på andre hvis man mener de blir for tydelige eller et eller annet.

Har også tenkt litt på alle de ymse hersketeknikkene som det antydes noe om; på nett (og også det virkelige liv) syns jeg det kan være vanskelig å fastslå med sikkerhet OM og hvilken teknikk folk bruker, det fordrer jo at man kjenner vedkommende litt godt, for å kunne fastslå sånt.. Så derfor er det sjelden jeg gidder bruke mye tid på å analysere hvilken teknikk noen rundt meg bruker, og hvorfor de gjør det.. Tenker ihverfall at det er viktig avvente litt før den store hobbypsykologn slippes ukritisk løs

Gammel 18-04-08, 00:41   #575
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men i de tilfellene jeg snakker om, har avsenderen ofte sagt noe i retning av at de ikke orker/tør støtte i tråden, og at de istedet sender en grønn prikk/PM.

Utover det er det selvfølgelig slik at man like gjerne kan sende en grønn prikk som å poste et innlegg uten at det sier noe som helst om det ene eller det andre.

Jøss, får du bare grønnikker av pingler du da.

Gammel 18-04-08, 00:42   #576
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jøss, får du bare grønnikker av pingler du da.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 00:43   #577
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg, eh, klarer ikke helt å opparbeide meg den store sympatien for brukere som er medlemmer av et diskusjonsforum, men som ikke tør å diskutere, samme hvem de er uenige med. Da tror jeg man er i overkant sart.

Gjør du ikke?
Selv er jeg veldig verbal og ikke redd for diskusjon, men jeg har likevel forståelse for mer tilbaketrukne kolleger på jobben som ikke klarer å hive seg inn i en opphetet debatt.

Man kan godt få være med på et forum uten å like å stå midt i stormen i en diskusjon, synes jeg.

Gammel 18-04-08, 00:44   #578
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert noe i det him sier om at formen på FP passer litt bedre for dem som synes det er greit med en litt opphetet diskusjon enn for dem som ikke liker å delta i slike. Det er jo litt av styrken og svakheten ved å basere seg på slik selvjustis.

Men jeg har sett mange ganger "alle" være enige i en diskusjon, og så har en eller annen kommet inn med en annen vinkling eller tydelige motargumenter, og så har stemningen skiftet, noen ganger nesten helt, mange "innrømmer" at dette jo også er en måte å se det på, og mange som tidligere har vært tause sier seg enige. Det kan kanskje synes skumlere å "tale flertallet midt imot" enn det i praksis er?

Ofte er det jo også slik at det er lettere (og hyggeligere) å svare når man er enig enn uenig, noe som kan få det til å se ut som om "alle" er enige i hovedinnlegget, mens det faktisk kan være enda flere som er uenige, men ikke føler for å si det der og da. Jeg tror ikke dette er noe stort problem her, men jeg tror gjerne at slike situasjoner ofte oppstår.

Gammel 18-04-08, 00:45   #579
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Man kan godt få være med på et forum uten å like å stå midt i stormen i en diskusjon, synes jeg.

Nå sa vel ikke aC at hun ikke syntes disse skulle få være med, bare at hun ikke syntes så synd på dem.

Gammel 18-04-08, 00:46   #580
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gjør du ikke?
Selv er jeg veldig verbal og ikke redd for diskusjon, men jeg har likevel forståelse for mer tilbaketrukne kolleger på jobben som ikke klarer å hive seg inn i en opphetet diskusjon.

Man kan godt får være med på et forum uten å like å stå midt i stormen i en diskusjon, synes jeg.

Jeg sier da aldri at man ikke skal få være med på forum. Det hadde ikke tatt seg ut. Dog har jeg allikevel ikke allverdens sympati, og har ikke tenkt til å roe ned tonen min av hensyn til det.

Nå er det også en stor forskjell på diskusjoner i en jobbsammenheng, hvor man er stuck uansett, og et forum som man er veldig frivillig medlem av. I en IRL-situasjon hadde jeg tatt mye mer hensyn.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.