|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard? | |||
| Elsker bøkene hennes og leser dem fortsatt fra tid til annen |
|
15 | 14,42% |
| Likte henne godt som ung, men har ikke lest dem siden den gang |
|
16 | 15,38% |
| Helt greie bøker, men har ikke noe forhold til dem utover det |
|
4 | 3,85% |
| Den slags har jeg aldri hatt glede av å lese |
|
1 | 0,96% |
| Annik hvem? |
|
68 | 65,38% |
| Dette er den teiteste, barnsligste dustepollen ever |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Vi hadde hele Ina-serien, husker jeg.
|
|
|
|
#22 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg er en Annik Saxegaard leser. :ut-av-skapet: Jeg har en del av bøkene og leser dem fremdeles om igjen av og til. Deilig og avslappende lesestoff. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Borte
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg tror faktisk hun brukte Berte Bratt i Tyskland og Bente Bratt i Norge. En del av bøkene hun skrev ble bare gitt ut på tysk i Tyskland. Hun brukte flere pseudonymer også. Nina Nord blant annet.
|
|
|
#24 |
|
Javel
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Tror jeg leste meg igjennom hele Ina serien flere ganger. Og nå har datteren min begynt å lese dem.
|
|
|
|
#25 |
|
intro
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg kjenner jo navnet, men har ikke noe spesielt forhold til damen. Antakelig har jeg lest et par av bøkene i ungdommen, uten at jeg husker hvilke nå. Dem hadde jeg trolig arvet etter mamma, sammen med en del Frøken Detektiv og Evi Bøgenæs. Saxegaard var ikke blant mine favoritter. Det kunne ikke falle meg inn å begynne å lese disse bøkene i dag. Jeg leser nesten aldri bøker på nytt, ei heller ungdomsbøker (for ikke å si "i alle fall ikke ungdomsbøker").
|
|
|
|
#26 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Elsker bøkene hennes og leser dem fortsatt fra tid til annen.
|
|
|
#27 |
|
kamerat
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Tsktsk, Elinblu. Omattlesing er jo det beste av alt, kanskje særlig av bøker man har elsket da man var i barneskole-/ungdomsskolealder. :boknostalgiker:
|
|
|
#28 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Ina-bøkene har jeg lest mange, mange ganger.
|
|
|
|
#29 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
intro
|
|
|
|
|
#31 |
|
kamerat
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Noen ganger blir magien brutt, andre ganger blir den bare sterkere. Ofte finner man masse nytt å glede seg over, og veldig ofte finner man ut mer eller mindre interessante ting om seg selv som f.eks. 14-åring. («Humørløs, bastant og lite observant.»
|
|
|
#32 |
|
Borte
|
Skriver under og nikker iherdig.
|
|
|
#34 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg likte godt bøkene hennes, men har ikke lest dem siden den gang da. Jeg har dog gått til innkjøp av det meste jeg har kommet over på QXL og andre steder for å ha dem til storesøster.
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg leste aldri disse bøkene (derimot et knippe andre "ungpikebøker" som mamma hadde da hun var liten; det var sjelden jeg fikk slike bøker selv). Men generelt er jeg en ivrig gjenleser av gamle favoritter, og skiller, som Kasia, mellom nostalgikoselesing og lesing av nye bøker.
|
|
|
#36 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Har lest bøkene som ungpige, og har en god del av de nå. Kjøper når jeg kommer over på bruktmarkeder og loppis.
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?:spiller ung-kortet:
|
|
|
#38 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Har aldri hørt om henne jeg.
|
|
|
#40 |
|
intro
|
Hvis noen av dem ble utgitt så seint som tidlig på 80-tallet, som det står over her et sted, kan det jo ha litt å si.
|
|
![]() |
|
|