|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt vanlig
|
![]() Det må jo være noe med morDenne kom som en følge av Madam mims tråd inne på gravidforumet. For hva er det med mor?
![]() |
#2 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det må jo være noe med morJeg kunne skrevet innlegget selv og er veldig spent på svarene som kommer.
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Det må jo være noe med morVel, jeg tenker at jeg skal gjøre mitt aller beste for å la være å indusere dårlig samvittighet.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 23-04-08 kl 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Det må jo være noe med morUt fra min egen erfaring vil jeg si at jeg tror det er viktig å gi hverandre rom. Ikke trenge seg på/invadere, ikke tro at andre (særlig barna) lever for å oppnå noe spesielt for oss, og å respektere dem som egne personer, høre på det de sier og ta det på alvor på samme grunnlag som det man ville forvente selv, som voksen. Sånn i tillegg til å ta det selvfølgelige ansvaret for å gi barna omsorg og hjelp, uten å tenke eller antyde at dette er noe de skal være takknemlige (og langt mindre ha dårlig samvittighet) for.
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Det må jo være noe med morJeg håper jeg evner å se ungene mine som egne individer, og ikke "bare" som barna mine. At jeg klarer å se hvem de er og hva de ønsker. Og at jeg behandler dem som voksne når de er blitt voksne (her en ting som irriterer meg med mamma - ber hun andre damer på 37 om å ta på seg lue?).
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Det må jo være noe med morJeg har et nært og godt forhold til min mor, og det utviklet seg veldig etter at jeg selv fikk barn. Hun gir meg (fremdeles) støtte og trygghet, uten et snev av kritikk over måten jeg velger å gjøre ting på. I tillegg er hun genuint opptatt av meg og barnebarna på en ikke-invaderende, men ærlig måte.
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Det må jo være noe med morJeg har et veldig godt forhold til moren min og jeg tror det er fordi jeg ikke lar henne være en primær omsorgsperson for meg lenger. Jeg har henne i en viss distanse fra mitt følelsesliv, forholdet mitt og ting som foregår i min indre familie. Jeg tror årsaken til at dette fungerer så bra som hos oss er fordi jeg ikke er spesielt nærtagende eller følsom, og at hun er veldig redd for å blande seg i ting hun ikke har noe med. Sistnevnte er hvordan hun er som person og ikke bare hvordan hun er overfor meg.
![]() |
#9 |
Glad
|
![]() Sv: Det må jo være noe med morInteressant tema! Selv føler jeg at min mor og jeg bor på hver vår planet av og til. Det kan ha noe med utdannelses- og jobbsituasjon kanskje?
![]() |
#10 |
guru advisor
|
![]() Sv: Det må jo være noe med morForholdet til mamma var helt annerledes og mye mer komplisert før jeg fikk barn. Mye av dette tror jeg var på grunn av min egen usikkerhet, min egen søken etter å finne "meg sjæl" og ikke bare være yngstedatteren som alltid har vært søt og grei. Det var mannen min som fikk meg til å "løsrive" meg fra mamma, jeg hadde aldri hatt det pubertetsoppgjøret med henne som min søster hadde. Han fikk meg til å se noen ting fra en annen synsvinkel, og da særlig det med å ha dårlig samvittighet for ting, som å "føle" at jeg måtte besøke dem, "føle" at vi måtte tilbringe så og så mye av ferien med dem. Han gav meg på en måte et spark bak til å bli ordentlig voksen. Sist redigert av Minerva : 23-04-08 kl 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|