Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

VW Touran m/tre bilstoler: Resultat m/bilder

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 01:20   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

VW Touran m/tre bilstoler: Resultat m/bilder

Vi var veldig spente på hvordan dette skulle gå, da noen mente det kom til å bli trangt. Men det gikk jo suverent bra. Min mor tok 2 bilder i dag, men vi kan godt ta flere bilder for å vise forholdet mellom stolene og avstanden.

Bil: VW Touran 2006 modell
Stoler: Besafe IZI, Maxi Cosi Cabriofix og Römer Kid Plus.
Barn: Straks 3 år, baby, 5 år.

Vi monterte Maxi Cosi stolen i midten ved å bruke trepunktseler og ikke isofix der. Til vanlig tar vi inn den stolen når vi har vært ute. Så når vi skal et sted setter vi bare babystol rett på basen, 3 åring festes i sitt sete (dere ser han har god benplass), og det er god plass til hånd for å feste 5 åring med trepunktsele. Jeg så for meg det styret ned mellom setene, men det gikk overraskende greit.

Det som eventuelt er trangt er benplass på pasasjersete foran. Dvs. jeg er 1,70 og sitter helt greit der. Men ryggen blir ganske rett. Det er dog en vanesak. Lillebror kan derimot sitte bakovervent til godt over 3 år, og får 1-2-3 stol når lillesøster skal bytte stol senhøstes.

Så da vet man det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 11:17   #2
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: VW Touran m/tre bilstoler: Resultat m/bilder

Jeg visste det var den typen bil bi skulle valgt. Desverre var det fars første ønske som gikk i gjennom, kjører pr i dag en Toyota. Fin bil, men det blir trangt i baksetet med tre bil-seter ja...

Pippilopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 13:10   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Så flott! Vi har en touran selv, og fint å se at dette fungerer, med tanke på en fremtidig nr 3!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 14:22   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser jo ut som de har god plass der, men er det ikke trangt og knotete å få inn babysetet i basen i midten?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 14:31   #5
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det ser jo ut som de har god plass der, men er det ikke trangt og knotete å få inn babysetet i basen i midten?

Jeg skyver ryggen på setet til sjåfør litt fram, og setter inn stolen før storesøster setter seg inn. Et klikk, grønt merke for at den er riktig på, og det er klart. Nei ikke mer knotete enn man nesten må regne med med baksetet fullt - og ikke minst mye enklere med sånn stol enn en stol som festes med belte (uten base).

Gammel 26-04-08, 14:33   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skyver du frem stolen foran sånn at du kan gå ordentlig inn så skjønner jeg jo at det er enklest sånn. Bilstol med base er bare helt genialt.

Nå har vi gått over til to fremovervendte beltestoler og en bakovervendt fast bilstol, og da er det enklest å ha den bakovervendte til minste på en av sidene ytterst.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 14:46   #7
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Skyver du frem stolen foran sånn at du kan gå ordentlig inn så skjønner jeg jo at det er enklest sånn. Bilstol med base er bare helt genialt.

Nå har vi gått over til to fremovervendte beltestoler og en bakovervendt fast bilstol, og da er det enklest å ha den bakovervendte til minste på en av sidene ytterst.

Jeg har bare prøvd det en gang, og da lente jeg meg bare inn. Hun er så lett enda. (Før det satt jeg bak i bilen, og storesøster foran.)

Ja når vi bytter stol senhøstes, vil lillesøster sitte på lillebror sin plass, og de to andre sitte ved siden av hverandre i 1-2-3 stoler. Men slik det er nå er nok dette en beste løsningen. Vi kommer greit til storesøster sin stol, og stolen i basen er så liten at den ikke påvirker stolene foran.

Gammel 26-04-08, 15:58   #8
Pondusa
Fullverdig medlem

Pondusa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nord-Norge
Pondusa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har kjøpt VW Sharan og har det omtrent slik dere har det i baksetet. Bare at hos oss er det en god del mer benplass for ungene, så baksetet er nok litt større.
Lillemor på 5 sitter i det integrerte barnesetet på ene siden, pondus på snart 3 sitter i sitt HTS 1-2-3 sete på andre siden og så har vi montert basen til maxi-cosi setet til smule med iso-fix i midten.

Gammel 26-04-08, 16:59   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lang er snart 3 åringen din? For han hadde jo veldig god plass i stolen sin! Vi har samme nå, men Junior sitter ganske sammentrykt i den nå (feb 05).

Gammel 26-04-08, 17:08   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den røde stolen til eldstemann, er den festet i bilen på noe vis eller er bare jenta og stolen festet med bilbeltet?

Gammel 26-04-08, 17:40   #11
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Hvor lang er snart 3 åringen din? For han hadde jo veldig god plass i stolen sin! Vi har samme nå, men Junior sitter ganske sammentrykt i den nå (feb 05).

Skal vi se. Da ble det en måling her. Lillebror er 92 cm og storesøster 108 cm.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Den røde stolen til eldstemann, er den festet i bilen på noe vis eller er bare jenta og stolen festet med bilbeltet?

Nei hun og stol er bare festet med beltet. Du trer beltet inn ved nakke og inn ved lårene, men ellers er det bare beltet som holder dem fast ja.

Gammel 26-04-08, 17:58   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Skal vi se. Da ble det en måling her. Lillebror er 92 cm og storesøster 108 cm.

Det forklarer det. Jeg begynte å lurer på om jeg kunne trekke setet lenger bak eller noen sånt... Junior er 102/103 cm nå, så det blir nok beltestol i løpet av sommeren.

Gammel 26-04-08, 17:59   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kommer greit til storesøster sin stol

Jeg lurer veldig på hvorfor ikke bilprodusentene "snur" trepunktselene på sideplassene i baksetet, sånn at festet er på motsatt side, altså mot døra. Tenk så mye enklere det hadde vært å feste bilstoler og større unger i beltestol da! Tror jeg har sett det en eller to ganger, men husker ikke hvilke bilmerker det var.

Gammel 26-04-08, 18:40   #14
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jepp! Vi har også kjøpt oss touran og er veldig, veldig fornøyd! De to eldste sitter i "pute-stoler", så bør gå veldig greit for minsten i midten med en Maxi-Cosi.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 19:17   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pondusa, her.

Vi har kjøpt VW Sharan og har det omtrent slik dere har det i baksetet. Bare at hos oss er det en god del mer benplass for ungene, så baksetet er nok litt større.
Lillemor på 5 sitter i det integrerte barnesetet på ene siden, pondus på snart 3 sitter i sitt HTS 1-2-3 sete på andre siden og så har vi montert basen til maxi-cosi setet til smule med iso-fix i midten.

Me og har Sharan, mega god plass både mellomsetene og beinplass for ungane. Me framme kan regulere sete og ryggen som me vil. Har eitt Duologic sete baki, ellers integrerte seter.

Gammel 26-04-08, 20:00   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei hun og stol er bare festet med beltet. Du trer beltet inn ved nakke og inn ved lårene, men ellers er det bare beltet som holder dem fast ja.

OK. Jeg er litt i tvil vedrørende setet jeg har til eldstemann. Hun er fem år og sitter fremdeles bakovervendt, og jeg er litt i tvil om det kan stå forovervendt. Det har nemlig ingen sånne hakk eller spor man kan putte beltet inn i.

Gammel 26-04-08, 21:45   #17
Dronningen
Pauset

Standard

OK. Jeg er litt i tvil vedrørende setet jeg har til eldstemann. Hun er fem år og sitter fremdeles bakovervendt, og jeg er litt i tvil om det kan stå forovervendt. Det har nemlig ingen sånne hakk eller spor man kan putte beltet inn i.

Ok. Her skal det inn under nakke/hodestøtten + under støtten ved lår på begge sider. Kjenner ikke så godt til andre løsninger da, men. Hva slags stol er det?

Gammel 26-04-08, 21:48   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Dette. Det står at det går begge veier, men da burde det vel være sånne hakk?

Gammel 26-04-08, 21:50   #19
Dronningen
Pauset

Standard

Dette. Det står at det går begge veier, men da burde det vel være sånne hakk?

Er vel nesten samme som dette. Det står en del der.

Gammel 26-04-08, 21:55   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Cool. Sånne belteholdere må jeg ha. Vet du hvor de selges?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.