|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Vaksiner og pris hepatitt A og B?Jeg og mine to tenåringer skal til Bulgaria om to måneder. Er det noen som vet hva det koster å få vaksine mot hepatitt A og B? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?3-400 pr dose, 2 doser med ett års mellomrom.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Jeg roter. Vi tok bare Hep A. Jeg vurderte det slik at B ikke var så nødvendig til vårt formål.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?
Skjønte det slik at det var både A og B, men nå blir jeg litt usikker. Vi skal til helsesøster og få dette gjort. De har egen kontortid for reisevaksine. Glemte å spørre om pris, men hørte akkurat fra ei venninne at hun betalte over 1000 kr. bare for henne. Hun fikk samtidig påfyll av gamle vaksiner. Kanskje det var derfor det kostet. Det skal jeg også få. Helsesøster anbefalte det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
Eller om man tilfeldigvis blir lagt inn på sykehus med sårskader/trenger blod o.l.
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Ok. Helsesøster anbefalte denne også, men jeg anser risikoen som liten.
![]() |
#8 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Jeg tok B også. Hvis jeg f.eks. skjærer meg på et glassskår og må sys, ville jeg være godt rustet.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Hepatitt A er det vel ganske så mye større sjanse for å bli smittet av, siden det kan smitte gjennom mat og drikke. |
![]() |
![]() |
#10 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Da vi var i Egypt tok vi voksne Hepatitt A+B.Minsten tok Hepatitt A.
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Mener du at din søster supplerer dere med billigere medisiner?
![]() |
#12 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Vi betaler kostpris og ikke noe for at hun setter sprøyten. (hun er privat ansatt og dette er i full overenskomst med hennes sjef)
![]() |
#14 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?[quote=Hattifnatten;970883]E Coli-vaksina har jeg tatt flere ganger (hvis det er Ecoral du mener Angelique.. drikkevaksine). Den hadde jeg nok valgt framfor Hep B hvis jeg skulle velge. Det som er synd med den er at den må gjentas for hver tur.
![]() |
#15 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Hvorfor?
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Tjeneste? Du får medisiner på billigsalg. Det har ingenting med tjeneste å gjøre.
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Jeg skulle bli vaksinert mot hepatitt B på jobben og da brukte de Twinrix som er vaksine mot både hepatitt A og B. Tre doser for voksne som i følge felleskatalogen.no koster 385,- pr. dose.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Det er jo bare fortjenesten på medisinene som blir borte for As søsters arbeidsplass, Sitron. På samme måte som hvis noen eier en klesbutikk og selger til innkjøpspris. Hadde det vært medisiner som trygdeverket refunderte, hadde saken vært en helt annen, selvsagt.
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Ja, det er veldig greit å ha fortrinnsrett på medisiner. En ting er når det er noe som alle får tak i, men hva når det er ting det er mangel på? Er det da like greit at man serverer familien først selv om andre som trenger det mer står i kø?
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vaksiner og pris hepatitt A og B?Tja. Det kommer an på hva du snakker om. Synes du det er greit at søsteren til bonden får førsterett på melk hvis det er Tinestreik?