|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Ville du spist biffen? | |||
| Ja, som medium-blodig biff |
|
48 | 47,06% |
| Ja, men bare gjennomstekt |
|
37 | 36,27% |
| Nei, kast den gamle kua straks |
|
17 | 16,67% |
| Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Ville dere spist denne?Spist den selvsagt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ville dere spist denne?Jeg har et par svært kjøtt- og matkyndige venner som hevder at kjøttet bare blir bedre hvis det får ligge litt lenger enn det egentlig skal, og at det aller beste kjøttet er det som er akkurat så gammelt at det ikke er lov å selge lenger, så jeg hadde ikke nølt med å steke den som blodig biff eller roastbiff hvis den lukter og ser ut som den skal. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville dere spist denne?Er litt forsiktig nå som jeg er gravid, men ellers hadde jeg spist den gjennomstekt |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ville dere spist denne?Ifølge ferskvaresjefen der jeg jobbet under studiene blir biffen mørere jo nærmere utløpsdatoen den kommer, så den hadde jeg spist som ikke-gravid.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Ville dere spist denne?Jeg hadde stekt den som medium blodig biff. Man ser fort/lukter om kjøttet er ok. Lukter det fint hadde jeg spist den uten å lure. |
|
|
|
#29 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville dere spist denne?Biffen blir bedre om den får ligge litt over holdbarhetsdato, Norge er rimelig strenge i forhold til en del andre land. Lukt og utseende er mer avgjørende for om biffen er god, enn dato. Vakumpakket kjøtt kan dog lukte litt med en gang, la det lufte seg et par minutter før du bestemmer deg for om kjøttet er dårlig eller ikke. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ville dere spist denne?Eh ja, selvsagt. Som Benzo over her sier så er Norge svært strenge på holdbarhetsdatoer og jeg ser ingen grunn til å se seg blind på datoen så lenge den ikke overskrider urimelig tid og kjøttet lukter og ser bra ut. Jeg bruker til og med kjøttdeig som er nesten en uke over datoen av og til, men jeg steker den jo veeeldig godt (og lukter på den osv før jeg bruker den).
|
|
|
#31 |
|
kamerat
|
Sv: Ville dere spist denne?Jeg har hørt det Teo har hørt, og hadde glatt spist den på sedvanlig blodig vis om den besto nese- og øyekontrollen. :vampyr:
|
|
|
#32 |
|
awesom
|
Sv: Ville dere spist denne?Jeg spiser ikke biff uansett jeg, men jeg har jobbet både i ferskvaredisk og på restaurant. Du kjenner om kjøttet er dårlig, og som flere har sagt over så blir faktiskt biffen bedre jo nærmere utløpsdatoen den kommer. Norge har såpass strenge regler at en kokkevenn av meg fra Spania var helt frustrert da han flyttet til Norge, for her blir aldri biffen mørnet lenge nok.
|
|
|
#34 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ville dere spist denne?
Knallbra.
|
|
|
#35 |
|
Kidding, right?
|
Veldig enig og da signerer jeg bare.
|
|
|
|
#36 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Ville dere spist denne?Jeg er hysterisk på sånt, og hadde sikkert vært i tvil. Imidlertid hadde forstanden antakelig fortalt meg at det er helt trygt, bare jeg hadde tvilt lenge nok. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Ville dere spist denne?Spist den! Mewn jeg liker kjøtt gjennomstekt. Hadde også spist den om jeg var gravid!! Flere som har sagt viktige fakta om datostemplingsregler og Noreg her. Ingen grunn til å bli hysterisk!
|
|
|
#38 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ville dere spist denne?Så lenge nesa mi hadde sagt at det var ok, så hadde jeg stekt den og spist den som hvilken som helst biff. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Sviiisj!!
|
Og ang. øyekontrollen: fru Svigerkanin har lært opp Herr Kanin i at en grønn biff er helt trygt og desto mørere (altså, litt grønnskjær i kjøttet, ikke grønn pels, men biff mugner vel uansett ikke, sånn i tilfelle noen misforsto). Vi er bare blitt så vant til matsminke og strenge holdbarhetsdatoer her i landet.
|
![]() |
| Emneord |
| gammel ku |
|
|