Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken mobiltelefon skal jeg velge?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-08, 00:20   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken mobiltelefon skal jeg velge?

Gammelt vanedyr søker nytt mobilabonnement med tilhørende telefon.

Jeg liker Nokia. Jeg har skjønt at dette er et viktig tema for diskusjon i enkelte kretser, men jeg har altså vært fornøyd med Nokia hittil.

Jeg bruker telefonen til å ringe, både på dagtid og på kveldstid. Sender noen sms hver dag, og har i det siste også begynt å sende noen MMS.

Arbeidsgiveren min dekker ca 563,- i måneden til telefoni, mot at jeg leverer en kvittering på at jeg faktisk bruker mobiltelefon. I tillegg kan jeg låne fasttelefonene på jobben til samtaler både innenlands og utenlands.

Jeg bruker ikke telefonen til å høre på musikk, men kunne muligens ha behov for å lese e-posten min på den.

Jeg har denne: https://shop.tele2.no/index.php/Port.../2257/action/1 nå, og er sånn høvelig fornøyd med den. Men nå skal den altså byttes ut.

Hva slags telefon har jeg lyst på nå?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 01:08   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobiltelefon skal jeg velge?

Jeg lurer på det samme, (bortsett fra at jeg betaler selv og ønsker meg en mobil med ok kamera og kanskje mp3-spiller) og venter spent på svar.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 01:16   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har alltid hatt Nokia telefoner, og vært ganske fornøyd med dem, akkurat nå har jeg den samme som deg, Nokia 6300. det er min 2 av den typen, jeg fikk den første i forbindelse med forlengelse av abonemang, men den lånte min datter og mistet den første dagen jeg hadde den, synes den var enkel og grei, og kjøpte samme type da jeg kjøpte meg ny.
Min datter har hatt Sony Ericson, LG, Siemens, og en til jeg ikke husker navnet på, men har ikke likt noen av dem bedre enn noen av mine Nokia telefoner.

Gammel 10-05-08, 01:33   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med min Nokia N73, selv om jeg ser det klages på den i en annen tråd.

Jeg

• tekstmelder
  • ringer
  • fotograferer
  • filmer (bittelitt)
  • hører på musikk (når jeg husker det)
  • sender data via Bluetooth/mail(ofte)
  • sjekker ikke epost

Gammel 10-05-08, 10:48   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg lurer på det samme, (bortsett fra at jeg betaler selv og ønsker meg en mobil med ok kamera og kanskje mp3-spiller) og venter spent på svar.

Hvis du vil ha et godt kamera, hadde jeg valgt Sony Ericsson K810i (3,2 mpx)eller K850i (5 mpx)
Hvis mp3-spiller er viktigst ville jeg valgt Sony Ericsson W910i. Den har 2 mpx kamera, ikke verdens beste, men det går fint an å ta bilder med den.

Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 10:54   #6
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Gammelt vanedyr søker nytt mobilabonnement med tilhørende telefon.

Jeg liker Nokia. Jeg har skjønt at dette er et viktig tema for diskusjon i enkelte kretser, men jeg har altså vært fornøyd med Nokia hittil.

Jeg bruker telefonen til å ringe, både på dagtid og på kveldstid. Sender noen sms hver dag, og har i det siste også begynt å sende noen MMS.

Arbeidsgiveren min dekker ca 563,- i måneden til telefoni, mot at jeg leverer en kvittering på at jeg faktisk bruker mobiltelefon. I tillegg kan jeg låne fasttelefonene på jobben til samtaler både innenlands og utenlands.

Jeg bruker ikke telefonen til å høre på musikk, men kunne muligens ha behov for å lese e-posten min på den.

Jeg har denne: https://shop.tele2.no/index.php/Port.../2257/action/1 nå, og er sånn høvelig fornøyd med den. Men nå skal den altså byttes ut.

Hva slags telefon har jeg lyst på nå?

Jeg har i hvert fall lyst på denne.
http://nettbutikk.telenor.no/Detail....BIL&prod=NOKIA
Her kan du lese epost, og den har 5 mpx kamera. Fått veldig gode kritikker også. Den er omtrent like god som Nokias flaggskip N95, bare billigere

Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 19:32   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg heller mot Nokia 6233.

http://www.yatack.no/product?product_id=235445

Gammel 10-05-08, 19:58   #8
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

6233 er en ganske gammel mobil. Snart 2 år siden den kom om jeg ikke husker feil. Du kan få mer oppdaterte mobiler til omtrent samme prisen.

N82 er på samme str som 6233, men inneholder mer. Knappene ser vonde ut, jeg var skeptisk først. Men de er mye bedre enn de ser ut. Dessuten blir man avhengig av div funksjoner. Som aktivt standby med kalender. Kameraet på N82 er veldig godt. Tok fine bilder ute i mørket pga skikkelig blitz og ikke bare fotolys

Hvis det ikke haster så kommer det en fin Nokia nå i løpet av mai tror jeg. 6220.
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=93276

Nokia 6120 er heller ikke dum. Hadde en slik en kort tid, men kvittet meg med den fordi den alltid satte seg fast i håret! Aldri opplevd før. (Var en tynn sprekk langt rammen som håret mitt klarte å komme seg ned i.)
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=81484

Eller Nokia 6500 slide?
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=92600

Gammel 10-05-08, 20:10   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Ikke slide.

Det er faktisk ikke prisen som er det viktigste, men at telefonen skal passe til mitt behov. Jeg vil ikke ha en hel PC, eller en MP3-spiller. Jeg vil nesten bare ha en telefon.

Gammel 10-05-08, 20:16   #10
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

6500 slide har både jeg og mannen, og ingen av oss er fornøyde med den. Eller, det er en super telefon, men det er en del "programmeringsfeil" med de. Tastelåsen henger seg opp, profilene reset'er seg i tide og utide, osv. Jeg synes det er altfor tilfeldig at både Gubben og jeg skal få et mandagseksemplar av en telefon med de samme problemene til at jeg ikke tror det er en feil med modellen.

Gammel 14-05-08, 22:48   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid hatt Sony E, men kjøpte en Nokia på nett i dag. Spent.
Noen som har erfaring med denne? Nokia5610
Det er også en slidetelefon, noe som gjør meg litt skeptisk. Men jeg sliter med å finne en telefon som både er god på musikk og på bilder.

Sist redigert av Kirsebær : 14-05-08 kl 23:15.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.