Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært i Jurmala (Riga)?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-08, 19:35   #1
Closer
C og bli Z

Closer sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Closer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noen som har vært i Jurmala (Riga)?

Har fått tips (her inne, faktisk) om stedet og hører gjerne om det fra noen som har vært der=) Vi tenker oss til Jurmala Spa Hotell i tilfelle, og generelt lurer vi på:

*mat
*standard
*temperaturer (i juli)
*service
*spa
*og ellers det du måtte ha av erfaring!

Gammel 15-05-08, 20:04   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Jurmala (Riga)?

Kollegaen min kjem frå Riga, og skryt veldig av Jurmala. Det samme gjer den andre kollegaen min som besøkte henne der i fjor sommar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 21:13   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært der flere ganger, men aldri overnattet, så jeg kan ikke si noe om hotellet. Men ellers anbefales Jurmala varmt, det er et stemningsfullt gammelt badested med nydelig, eviglang østersjøstrand. Sommeren i Latvia er vel omtrent som den på Østlandet, tenker jeg. Det kan være skikkelig varmt, eller det kan være kaldt og plaskregne.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 22:18   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Sommeren i Latvia er vel omtrent som den på Østlandet, tenker jeg. Det kan være skikkelig varmt, eller det kan være kaldt og plaskregne.

Dei siste sommarane har det visst vore skikkeleg syden-varmt der, med temperaturar opp mot 40 grader.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 23:56   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært der! Bodd på Nemo Camping. Veldig veldig sjarmerende liten by, det var masse flotte hotell der. Det er også et stort gigantisk badeland litt utafor.

Det var enormt varmt når vi var der, det er vel to år siden det. Det er også fantastiske strender rundt hele kysten av Latvia, og billig billig. Var deilig god mat i Jurmala, siden det er et turist-sted. Resten av Latvia var det variert standard, men utrolig sjarmerende!

Gammel 16-05-08, 00:19   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har vært der! Bodd på Nemo Camping. Veldig veldig sjarmerende liten by, det var masse flotte hotell der. Det er også et stort gigantisk badeland litt utafor.

Det var enormt varmt når vi var der, det er vel to år siden det. Det er også fantastiske strender rundt hele kysten av Latvia, og billig billig. Var deilig god mat i Jurmala, siden det er et turist-sted. Resten av Latvia var det variert standard, men utrolig sjarmerende!

Hvordan var campingplassen da (ev. campingplassene generelt i Jurmala)?
Hvordan og hvor bestilte dere turen?
Passer Jurmala for barnefamilier?

Ble maaange spørsmål dette. Syns det hørtes spennende ut

Gammel 16-05-08, 00:34   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hmm...
Det er fine strender i Jurmala, særlig for små barn. Veldig langgrunt.
Spahotellene har helt grei standard -mange er ganske fine.
Men selve byen....Veldig øst-europeisk, og ikke nødvendigvis på en sjarmerende måte Vi syntes det mintes om en ferieby fra 50-tallet.
Elendig mat, dårlige spisesteder.
Helt greit for noen dager, men ikke forvent dere noe stort.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:29   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Tja.... Var vel litt som forventet det...
Tror nok vi finner et annet reisemål ja

Gammel 16-05-08, 12:29   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke enig, jeg syns byen var fin jeg! Og maten var bra der vi spiste, utvilsomt!

Camping, vi bare troppet opp vi, og bodde på en lite hytte med lav standard. De hadde store fine hytter der og, men må sikkert bestilles. Det var en kjempefin campingplass med flotte toalettanlegg, lekeplass, badesklie og basseng osv. Det er bare en liten togtur unna Riga.

Her en en link til campingen! http://www.nemo.lv/ENG/index.html

Gammel 16-05-08, 12:36   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Så ikke dum ut campingen da

Gammel 16-05-08, 15:30   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Jeg er kanskje litt unormal men jeg liker ikke så godt turiststeder og kommersielle greier, jeg liker at ting er litt ekte og naturlig. Det fant vi mye av i Latvia, men Riga er naturligvis et sted som er turistifisert i forhold til resten av Latvia.

Jeg skal helt klart ta med ungene mine dit, de er fire og seks nå - venter et par år slik at det ikke blir så stress i en storby, men Jurmala er liten og fin. Vi tok spa, det var nydelig. Jeg var der med ei venninne, vi kjørte bil.

Campingen ville jeg utvilsomt anbefalt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.