Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sommerkake med marengsbunn, is og bær

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-08, 21:41   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerkake med marengsbunn, is og bær

Etter to suksessfulle serveringer av denne der 4 voksne mennesker har konsumert en hel kake begge gangene, vil jeg dele med dere. Dette er faktisk veldig lettvint, gjestene blir imponert ( ) og man får virkelig sommerfølelsen av bær og is.

Marengsbunn:
2 eggehviter
1/2 teskje hvitvinseddik
1 1/4 dl sukker

Pisk eggehvitene til de begynner å bli stive. Tilsett eddiken og visp videre. Etterhvert tilsetter du sukkeret gradvis mens du pisker. Pisk videre til blandingen er stiv og blank. Fordel blandingen i en runding på bakepapir på plate. Diameter skal være ca 25 cm. Stekes midt i ovnen (nest nederst hvis du har 4 riller), i 10 minutter på 150 grader, så setter du ned til 100 grader og steker i 2 timer. Fjern fra bakepapiret og avkjøl på rist.

Pynt:
Legg is i kuler oppå bunnen. Oppå der heller du raust med bær. Jeg har brukt bringebær og jordbær, moren min har servert med rips (da hadde hun vaniljesaus til i tillegg). Da jeg hadde bringebær hakket jeg mørk sjokolade på toppen og det ble ganske fint, om jeg skal si det selv .

Sist redigert av apan : 31-07-08 kl 21:52.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.