Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 23:39   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Her er en fin måte å legge skygge på

Nå bør du prøve deg frem, smink feks øynene på hver sin måte og se hva som kler deg best. Eller legg inn bilde her?

Øyelokket, form og størrelse på øynene og mengde makeup i forhold er cluet.

Det viktigste til hverdags er jo ikke å SE sminket ut, men at du fremhever trekkene dine, med rette farger.
Et godt parfymeri eller feks Make Up Store er gode tips å handle i.

Synd vi ikke har make up store her men vi har noen parfymeri men mange sier de folka der suger lut.

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Kajal/eyeliner: "blyanten" i svart eller andre farger til øynene.Finne sogså i flytende,men jeg syns det blir alt for hardt.

Concealer: Ligner litt på en tusj, fjerner ringer under øynene, små flekker o.l. Men en god foundation (aka brunkrem) er viktigere mener jeg.Og jeg ville aldri brukt concealer under foundation,den vil ofte bli borte under uansett. Bruk foundation først og se hva som evt. må skjules bedre,kan evt ta på litt mer foundation.Det holder som regel mer enn godt nok.

ok.
så da trenger jeg en foundation og drite i ny Concealer?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg skrev om hverdagssminke lenger opp.Men jeg syns man bør ha evt. foundation,concealer,øyenbrynsfarge(hvis man har lyse eller ujevne bryn), øyenskygge i 2 farger (en base og en lys,evt mørk hvis man vil bruke det), eyeliner (hvit og brun),maskara, solpudder og lipgloss.

Brukes i følgende rekkefølge etter min mening:
1. Foundation (jeg bruker ikke dette jevnlig)
2. Concealer
3. Øyenskygge
4. Øyenbryn
5. Eyeliner
6 Maskara
7. Solpudder
8. Lipgloss

:forvirret:

Handle liste :
god foundation
ny Concealer?!?
Brun mascara????
hvit eyeliner
brun eyeliner?
hvilke farger på øyelokk maling?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.