Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har dere kjæledyr?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 04:32   #11
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere kjæledyr?

Som Mor til 4 har også vi et Bengaldyr i hus.

Den første Bengalen vår var ei ekstremt sosial, skravlete og kosete jente. Hun snek seg ut et åpent vindu i sommervarmen og fikk smaken på det gode liv utendørs. Dum som jeg er lot jeg henne være ute når hun ville det, for jeg så hvor stor glede hun hadde av det. Alt var såre vel helt til jeg fikk telefon fra mannen til ei venninne som hadde funnet en påkjørt pus i veikanten og ringte nummeret på halsbåndet. Jeg har fortsatt kølsvart samvittighet for at jeg lot henne gå ute. Heldigvis har hun blitt drept momentant, og bortsett fra bittelitt blod var det umulig å se noe. Hun kom nok midt under en bil og brakk nakken. Det var snørr og tårer i lange baner hos både store og små, og det ble sørgelig stille i huset etterpå. Alle som har litt kjennskap til Bengalen som rase vet at de er utrolig spesielle.

Rett før jul kom det en ny pelskledd liten venn inn i familien, en aldeles nyyydelig liten Bengalgutt fra Ingøys. Min julepresang til meg selv.
Jeg synes egentlig at dette med rasekatter er en smule fjollete, så vi fleska skikkelig til når prinsen skulle ha navn. De to andre dyrene våre har begge "menneskenavn" som begynner på J. Helt tilfeldig faktisk, for huspusen hadde navn da vi fikk henne. Så det var helt klart at nykommeren måtte ha et navn på J. Jonatan skulle vise seg å være et brukbart kattanavn. Det er noe vilt og jungelaktig over Bengalene, og en pus av et slikt kaliber må selvsagt tituleres prins, så da ble det Jungelprins Jonatan i tillegg til stamtavlenavnet.

Ellers har vi en bedårende brun Labrador retriever, Jørgen, som tross sine snart 8 år fortsatt oppfører seg som en valp, og en huspus -Josefine- som vi overtok som omplasseringskatt for noen år siden. Hun fikk en ny vår da Jungelprinsen entret heimen. Kastrerte er de begge to, så de er bare gode venner.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.