Sv: Hagens kronikk i Aftenposten
Hmm, jeg kjenner at jeg er ganske enig med Smilefjes og Billa her jeg. Jeg synes ikke at en kronikk i Aftenposten var det aller smarteste Hagen kunne prestert i denne saken, men samtidig kanskje ikke at det var det minst smarte som er blitt prestert heller.
Jeg ser at det blir fremhevet at det ikke er reality med dokumentar, men jeg synes i grunnen det hopper like høyt. Uten å ha satt meg nevneverdig inn i saken (har verken lest kronikken eller særlig mange artikkler om saken).
Men det går kun på at det dreier seg om barn, og at barn har krav på litt ekstra beskyttelse. Ekskona er voksen nok til å takle det. Jeg tror ikke at kronikken til Hagen har ført til større skade enn selve dokumentaren gjorde. De som er rundt dem har nok fått det med seg uansett, det er vi som ikke hadde peiling som nå er blitt klar over hvem-hva-hvor, og det spiller høyst sannsynligvis ingen rolle for barna. For dem er vel problemet nærmiljøet vil jeg tro?
Hagen gjør og sier mye tåpelig, men dette kommer ikke øverst på min liste over tåpeligheter.