Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lofoten

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-11, 10:27   #20
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lofoten

Hadde gjerne tatt bare en, max to overnattinger, men de får piggene ut med en gang det er snakk om mer enn 3-4 timer kjøring. Det har blitt bedre, for jeg kjørte alene med de til Kristiansand i sommer, med en overnatting. Vi brukte god tid og koste oss på veien, så det ble ikke så mye surving.

Bilsyke er ikke moro, hverken for barna eller meg. Men jeg ser at jeg er flinkere til å tolke signalene deres. Faren deres har aldri vært bilsyk, og elsker å kjøre bil. Han kan glatt kjøre 6 timer eller mer uten pause. De har fått høre da de var mindre at "men dere kan ikke ha blitt bilsyke enda, vi har bare kjørt 20-30 minutter! Vi kjører litt til, kan ikke stoppe allerede nå". Så har det endt med "men jeg må spy NÅ", og tilhørende kaos.

Jeg kan godt ta en pause etter 20 min, det er ikke tiden, men veien som gjør de bilsyke. Har kjørt mye rv 33 langs Mjøsa til Gardermoen. Før klarte vi ikke den turen uten pause i veikanten. Bedre med en fem minutters luftepause enn 30 min klesskift og bilvask...

Skal prøve å få nærmere 2 1/2 uke til rådighet. Da bør det gå.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.