Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 17:18   #11
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er der jeg tror du tar feil. En etnisk norsk mann, i en park med mange småfulle folk midt på sommeren ville fort ha blitt behandlet helt likt, tror jeg. Assosiasjonen ville vært temmelig lik. En pensjonert gammel dame eller en nonne ville ikke blitt behandlet likt - men det er ikke hudfarge som er grunnen. Tror jeg.

Det tror jeg også.

Jeg har forresten opplevd å ikke komme til på legevakta - med et sterkt blødende sår i hodet. Det var nyttårsaften og legen som var på vakt trodde det hele var tull fra berusede mennesker og at stedet vi sa vi var på bare var oppspinn (det var det ikke). Sjåføren, som var den som ringte, var edru, men ung. Jeg var full - greit nok - men det var ikke jeg som snakket med legen. Legen hadde ikke det minste lyst til å rykke ut til legekontoret (er på bygda dette, og legevakten er ikke bemannet annet enn ved behov). Det endte med at vi måtte dra til noen litt mer voksne enn oss som bodde i nabohuset - og da mannen i huset som var i femtiåra ringte så fikk pipen en annen lyd og legen klarte å slite seg løs fra sin egen nyttårsfeiring for å lappe meg sammen. HVIS jeg hadde vært fra Somalia så hadde dette vært et nyhetsoppslag. Men en full, hvit, tenåring har ikke samme slagkraften. Og det var greit nok - jeg ville ikke akkurat ha oppmerksomhet om min fyllepåførte skade...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.