Sv: Er bokhyller på tur ut?
@Luftslottet: Det er 5 kvadratmeter, jeg vet ikke hvor overklassete det er, men det høres jo fint ut! Det er et stort kott med hyller til diverse hobbyting.
Det Acsa skriver er mye av grunnen til at bokhyllene røk ut. Jeg tenkte meg godt om og fant ut at det var patetisk å lage en forestilling om hvem jeg var ut fra bøkene jeg pyntet meg med. Du kunne komme inn hos oss og ta et kjapt sveip gjennom bohylla og du ville skjønne hva vi hadde studert, hvor vi hadde reist og bodd, hvor pretensiøse vi (jeg) hadde vært i perioder osv. Å ta vare på faglitteratur man ikke bruker eller som er utdatert er etter min oppfatning like stilig som å henge opp vitnemålet på veggen. Å ha det hjemme er også litt sært og demonstrativt. "Jeg har studert! Se så smart jeg er".
Det er forskjell på klenodier og Anthony Giddens Sociology 2. edt, sjeldne tegneseriebøker og en Unni Lindell fra bokklubben som du aldri leser igjen.
Jeg har lest tusenvis av bøker jeg aldri kommer til å lese igjen. Hvorfor skulle jeg ta vare på dem når noen kan ha glede av dem? For å demonstrere at jeg kan lese? For å vise all verden at jeg er belest?