Sv: Hva strikker du nå III
Jeg har FORTSATT de sokkene på pinnene (motivasjonen forsvant litt når jeg innså at jeg må strikke nye om jeg skal få noen selv...)
Og den puta som mamma skal få til jul, som vel egentlig skal bli tre puter, men jeg holder på med den første, og har heller ikke kjøpt garn til flere, in case...
Også har jeg, optimisten, lagt opp en kjole til Mikro. Som, vel, strengt tatt har jeg bare lagt opp delvis, for jeg mangler 100 masker, toget kom frem. (Ja, jeg HADDE blitt ferdig om jeg ikke hadd hatt for liten trådstump, så jeg måtte begynne på nytt etter de første 130) Og altså har jeg ingen reell oppskrift, jeg tar litt utgangspunkt i den kjolen i myk start, bare at jeg altså strikker den helt annerledes, ikke rillekant med dobbelt masketall nederst, men perlestrikk i stedet, med det masketallet jeg skal fortsette med, og vage planer om muligens noen fletter på skjørtet, og i alle fall rundstrikket, ikke todelt som oppskrifta sier (det er den første kjolen hun har inspirert av denne oppskriften også. Den fikk hun som nyfødt, hadde på seg den dagen hun var født!)
vi får se, den blir jo neppe ferdig ti jul, jeg skal jo strikke de der putene også. Og ja, helst det sokkeparet da, og egentlig er det altså JEG som trenger sokker.