Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-13, 23:31   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Den endelige fasiten kommer ikke før i morgen, for det er først da den får mast og seil.

Det går ikke inn i kjøleksakapet med, nemlig.

Og nevnte jeg at når selskapet i morgen har gått hjem, så skal vi gjenta det hele til familieselskapet på selve bursdagen på mandag?

Men da kommer jeg til å senke mannen ambisjonsnivå noe altså, ting går rett ned, de skrår ikke innover. BASTA. Tyngdekraften er nemlig nådesløs.

Edit:
Mannen har beklaget ambisjonsnivået. Jeg får lov til å fikse etter beste evne. Jeg for forståelse for veto mot slike skrå skjæringer i morgen.

Skipet har når en gallionsfigur-seigemann (enn så lenge støttet opp av tannpirkere mens vi venter på at glasuren skal bli hard nok tik å forhåpentligvis holde ham oppe) som kamifulerer den ikke helt perfekte baugen. Jeg har glattet sjokoladeglaruren med varm skje over det meste, og mannen har lagt på lakrisstang-kanoner langs kanten. En kaptein-seigemann er plassert på den også.

Mast med seil i morgen siden det ellers ikke går i kjøleskapet, og da får vi se om vi kan ordne noe om "lakrissnøre som anker sånn at de kan stoppe" som guttungen har nevnt, og forsåvidt også muligens en sjørøver som nesten faller over bord (eller noe mannskap til kanonene, mannen er nå innforstått med at disse kan få en tannpirker gjennom seg for å holde seg stående) og lys og sjørøverflagg, som sikkert ideelt sett hadde vært satt på nå, men de skal etter planen stå i bakkant, og der tørr jeg ikke stikke noe som helst før det er så hardt at jeg kan støtte opp med en finger i bakkant. Altså, i morgen. Det er stedvis tykke lag med sjokoladeglasur på denne kaka. (Men hey, den er til et barneselskap for en femåring, så mye sjokoladeglasur er vel greit det?)

Mannen påstår at en gang vi har bedre tid, og guttungen har vokst av seg eggeallergien (håper vi, eller mor har forsket seg frem til en mer solid kake å bygge med uten egg. Reelt sett så er ikke denne så ille om man ikke inisisterer på å skjære i veier det ikke er meninga å kutte i kaker, OG forvente at den skal tåle å dekkes av glasur, tung glasur...) så skal han bygge et skikkelig skip til ham.

Dream on, tenker jeg. Men, for all del, han skal få lov. Hvordan han definerer "bedre tid" vet jeg ikke, årets bursdag er en mandag, som gir hele helga til å bake og styre (men barneselskap på søndag da)

Sist redigert av Malama : 18-08-13 kl 00:18.
Malama er aktiv nå   Svar med sitat

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.