Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?
Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.
Hvordan mener du det skal skje? Hvis alternativene er 1) tømme søpla selv eller 2) vasse i søppel, vet jeg hva jeg gjør, i hvert fall.
Deg om deg. Det lure hadde vært å vasse i søppel, sendt en full klage oppover i systemet, engasjert FAU i saken og invitert lokalavisa til å lage en sak om sanitærforholdene, gjerne i samarbeid med en engasjert foreldregruppe.
Jeg gjentar jo meg selv fra tidligere i diskusjonen nå, men ved å påta seg renholds- og vaktmester så oppnår man følgende: 1) man beviser at KS har rett: det er for mye ubunden tid i læreres timeplan og 2) man beviser at det er rom for innsparinger i reholdsbudsjettet, siden kutt i renholdsbudsjettet beviselig ikke gir dårligere renhold.
Det er det absolutte idioti for lærere å å si ja til renholdsoppgaver, og alle som gjør det uten protester (i riktige kanaler, ikke syt på lærerværelse) burde få munnkurv i KS-debatten og aldri få lov til å uttale seg om læreres arbeidstidsbetingelser noen sinne mer, for det er delvis deres skyld at saken kommer opp i det hele tatt.
|