Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-14, 13:28   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvordan mener du det skal skje? Hvis alternativene er 1) tømme søpla selv eller 2) vasse i søppel, vet jeg hva jeg gjør, i hvert fall.

Deg om deg. Det lure hadde vært å vasse i søppel, sendt en full klage oppover i systemet, engasjert FAU i saken og invitert lokalavisa til å lage en sak om sanitærforholdene, gjerne i samarbeid med en engasjert foreldregruppe.

Jeg gjentar jo meg selv fra tidligere i diskusjonen nå, men ved å påta seg renholds- og vaktmester så oppnår man følgende: 1) man beviser at KS har rett: det er for mye ubunden tid i læreres timeplan og 2) man beviser at det er rom for innsparinger i reholdsbudsjettet, siden kutt i renholdsbudsjettet beviselig ikke gir dårligere renhold.

Det er det absolutte idioti for lærere å å si ja til renholdsoppgaver, og alle som gjør det uten protester (i riktige kanaler, ikke syt på lærerværelse) burde få munnkurv i KS-debatten og aldri få lov til å uttale seg om læreres arbeidstidsbetingelser noen sinne mer, for det er delvis deres skyld at saken kommer opp i det hele tatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.