Sv: Lavterskel-Halloween (igjen)
Jeg har laget såkalt kettle corn i kveld, farget, med stort hell. Fikk rosarødt, blått og lilla popcorn.
Bruk forholdene av sukker, konditorfarge, maiskjerner og olje som i oppskriften under. Rist på gryten hele tiden, poppingen starter etter ca 1 min. Rist jevnt på gryten til det slutter å poppe, så tar du av lokket og rører rundt. Det er akkurat som om popcornet blir litt karamelisert, og farget selvsagt. Strø over salt og nytt - det var en herlig blanding søtt og salt, og ikke minst skikkelig crispy. Jeg har fylt poser med kettle corn nå, klar til fest i morgen! 
Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften og laget det i en passe stor gryte: http://marymakesdinner.typepad.com/m...ttle-corn.html
Første omgang ble ikke helt vellykket, jeg ristet for lite på gryten og brente en del av popcornet, og tok litt for mange kjerner ifht. sukker og farge, så jeg fikk ikke blandet alt godt. Brukte bare farge fra flasker, så det blå ble mye lysere enn jeg hadde tenkt, men jeg gadd ikke rote frem Wilton ... Uansett ble det stilig med trefarget blanding til slutt, som posene er fylt med.