Sv: Boksing - ja eller nei?
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Jeg leter ikke etter noe som helst, jeg stiller høyst relevante åpne spørsmål. Det finnes da folk som mener at private slossklubber er helt ok også, noen har sågar uttalt at enhver selv må utsette seg for så mye skade man vil i denne tråden. Jeg stiller spørsmålene fordi noen mener at alt er tillatt, andre mener det må gå en grense et sted. Ikke verre enn det. Og det er kjekt å vite hva slags politisk bakgrunn (ingen grense vs en grense) de man diskuterer med har. Det er to helt ulike diskusjoner, på et vis, og det er greit å vite om man diskuterer med folk som mener "alt burde være tillatt", eller med folk som mener at "det bør gå en grense et sted, men boksing er etter denne grensen etter min smak og bør derfor tillates". Jeg er da i kategori c "det bør gå en grense et sted, og jeg synes boksing er før denne grensen og derfor bør forbys".
Jeg kan ikke så mye om kampsport egentlig, men jeg synes ihvertfall beskyttelsesutstyr er fint - slik de gjør i amatørboksing. Er det ikke behov for dette når de skikkelig harde slagene kommer? Utforkjørere, syklister og jockeyer får ikke delta på proffnivå uten hjelm - så vidt jeg har skjønt.
Interessant!
Jeg heller nok mot å mene at det ikke bør forbys, men reguleres slik at det blir så trygt som mulig. For eksempel at det blir påbudt med verneutstyr og at medisinsk personell har anledning til å gripe inn. Og at dette ikke bør sendes eller reklameres for på tv på samme måte som annen sport, men forbeholdes et voksent publikum.