De beste blant oss (Helene Uri – advarsel: SPOILERE!)
Da har jeg lest boken, og er egentlig ganske skuffet.
Skuffelsen bunner vel mest i at det ikke akkurat var noen klar og happy ending. 
Jeg lo litt innimellom av morsomme treffende beskrivelser av typiske akademiker-samtaler og personkarakteristikker. Jeg ble overrasket over slutten (og overraskelse pleier jo å være bra, - hadde det bare ikke vært for at det ikke var happy ending ... ).
Utover det synes jeg innledningen (på, var det 150 sider?) var langtekkelig og tullete (kom til poenget liksom), jeg likte ikke helt fortellerstilen i boken, jeg kjedet meg innimellom når det ble for inngående -flere sider- om omgivelsene ting skjedde i (mens jeg satt å ventet på hva som skulle skje mellom personene), jeg liker generelt ikke sex-scener i filmer, og bøker er intet unntak, denne boken hadde endel slike.
Det jeg tror jeg er allermest skuffet over er at jeg trodde jeg skulle lese en morsom feelgood bok, og sitter igjen og er sur etter en historie som ikke endte godt og som handlet om svik og uærlighet. Jeg har tenkt på boken om og om igjen i to dager nå etter jeg var ferdig. Mange vil nok si det var en god bok siden den gjorde sånn inntrykk på meg, - men det var jo en happy ending jeg ville ha ... :gjentar meg selv: (Også synes jeg hovedpersonene var mer enn gjennomsnittlig opptatt av sex, og slikt stresser meg. Folk går da ikke rundt å tenker slik?)
Oppsummert så synes jeg hun forsåvidt skriver bra, men kunne utelatt litt av kiosklitteratursjangeren, og gitt meg en epilog om at de fikk ordnet opp i sakene og at det ordnet seg for enkelte av personene og sånn.