Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Snø!!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 10:29   #22
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snø!!

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Men et bedre alternativ enn sommerdekk vil jeg tro?

Jeg vet at vær og føre er annerledes i Tromsø enn på østlandet. Jeg kan kjøre hele vinteren med helårsdekk og bil med firehjulstrekk.Men her var det snakk om første snøfall og at hun ble overrasket av snøføre.

Tja, helårsdekk vil vel være et dårlig kompromis, ikke optimalt på sommerføre, og ubrukelig på vinteren. Det er da kanskje snakk om et par dager i året det var lurt å ha helårsdekk, akkurat de dagene den første snøen kommer. Jeg synes nå fremdeles det er et dårlig triks.

(Det var forøvrig helårsdekk på en bil jeg kjørte her i Tromsø for endel år tilbake, og selv den bittelille bakken opp fra der vi bor taklet ikke dekkene. De var antagelig full av asfaltbelegg etter sommerkjøringen, og det endte med at jeg måtte rygge opp bakken for å komme meg opp. Ikke en idealsituasjon akkurat).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.