Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hagebok for botanikere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-08, 00:10   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hagebok for botanikere?

Jeg blir gal av hagelitteraturen jeg finner på nett, i bokhandler og kiosker. Det er bare vakre bilder av blomster, ingen beskrivelser som kan brukes til å bestemme arter, og det fins ingen logisk sortering av plantene Hvorfor skrev ikke Lid en flora for hageplanter???? Med fine nøkler og logisk oppsett? Svart-hvitt-tegninger av hele planten med rotsystem og alt. Det er det jeg vil ha. Ikke en f. bildebok for småbarn som legger ut om farge og størrelse Alle vet jo at de to faktorene er avhengig av lys og næringstilgang.

Jeg vet f.eks. at jeg har minst tre arter av stikler i hagen, men hvilke er ikke mulig å finne ut basert på noen uklare bilder av blomsterstanden

Jeg vet også at jeg har flere arter som tilhører nellikfamilien. Det ser man på formen på bladene og blomsten. Når jeg sier det til et hagemenneske tror de ikke på meg, for de kaller dem noe helt annet. Nelliker for dem er tydeligvis bare det man kjøper på butikken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.