Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et positivt skritt mot bekjempelsen av kjønnslemlestelse

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-08, 23:57   #22
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et positivt skritt mot bekjempelsen av kjønnslemlestelse

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Da tar du faktisk rett og slett feil. Du bør sette deg inn i hva som skiller en statsborger fra en som har oppholdstillatelse.

Jeg har jobbet med det i mange år, i kortere eller lengre perioder, på ulike nivåer, så sånn rent lovmessig, vet jeg det man trenger å vite.

Det er egentlig ikke store forskjellen, når alt kommer til alt. Man har litt flere rettigheter som norsk, spesielt utenfor Norges grenser, men samtidig har man de samme pliktene når man har oppholdstillatelse som når man har statsborgerskap. Alle må betale skatt, leve innefor lovens rammer (med mindre man ikke er beskyttet av diplomatisk immunitet) og bidra til fellesskapet.

Min eksmann fikk hverken mer eller mindre av å bli norsk, bortsett fra at han nå kan reise litt friere utenfor Norge, uten å måtte søke visum.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.