Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan ta vare på gummistøvler?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-08, 13:12   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvordan ta vare på gummistøvler?

Har kjøpt gummistøvler i mange prisklasser til ungene, men synes de varer like kort tid.
Vi er så heldig at de ikke må brukes hver eneste dag (nå så) og derfor bør det gå an å arve videre til neste. Støvler og pensko synes jeg kan gå i arv. Men det er sjelden det går, fordi de blir så fort lekke. Sprekker rundt anklene eller i "sømmen" nederst innen sesongen er ferdig, eller når neste skal få de. Er dette noe jeg bare må regne med? Da gidder jeg iallefall ikke kjøpe de dyreste hvis vi likevel må ha nye hver sesong eller til neste barn.
Er det jeg som ikke kan å ta vare på støvler??? Jeg har alltid trodd gummesko var vedlikeholdsfrie, men begynner å lure... Når dere legger de bort for vinteren, gjør dere noe spesielt? Mine gummistøvler er sikkert 15 år gamle. De ser litt porøse ut i gummien, men har ikke sprukket. Greit nok, jeg bruker de ikke slik som ungene, så mulig de ikke er helt tette lenger, men jeg bruker de av og til i hagen og på korte turer i skogen (bruker oftest fjellsko egentlig)
Fant frem noen støvler etter mellomste som hun hadde brukt lite, for å se om de passet lillesøster nå. Helt grei å gå ute i regnet med de, men så at de også har sprekk i gummien et par steder, så til plasking i barnehagen går de nok ikke... Er jeg helt snål som trodde de kunne brukes etter å ha ligget i boden i 2-3 år?

Får vel ut og handle en dag... igjen.... og nå skal jeg begynne å ta vare på de kvitteringene og.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.