Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pai med laks og spinat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 15:12   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Pai med laks og spinat

Denne var så himla god at jeg bare må tipse dere om den. Den ble straks utropt til en av favorittene her i huset av både store og små.

Paibunn:
250 g hvetemel
125 g smør
Litt vann

Smuldre smør og mel. Tilsett vann til du får en smidig deig. Pakk deigen inn i plast og la den ligge kaldt i ca 1 time.

Deigen kjevles og legges i en stor paiform. Prikkes og forstekes i 10 min på 200 grader.

Eggestand:
5 egg
1 eggeplomme
2 dl melk
2 dl fløte
salt og pepper

200 g revet ost

2-3 laksefileer (jeg bruker 3 fileer av de som du får kjøpt i posjonspakker på Rema)
Laksefileene krydres med salt og pepper og stekes.
1 pakke spinat "forvelles" i stekepanne med olje og hvitløk. Sett til siden og la det renne av seg.

Laksen deles/fordeles i bunnen av paien. Bruk fingrene og ikke del det opp i for små biter. Kutt opp spinaten og fordel over fisken.

Slå over eggestand og fordel osten over.

Stekes i 30 minutter på 200 grader.

Serveres med en grønn salat, gjerne med en blanding av pinjekjerner og walnøtter i.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.