Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Automatgir eller manuell?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-08, 20:12   #8
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jøss, det visste jeg ikke. Er det fordi vi ikke er opplært til å kjøre med automat mon tro? (Jf. "andre faktorer".) I USA kjører man vel stort sett kun automat, hvordan er ulykkesstatistikken der?

Det er et økende antall biler med automatgir som selges, og at det er mange som ikke vant til å kjøre automatgir er en faktor man regner med har betydning, ja.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg visste ikke at det var så mye dyrere for automat. Vi så ikke på prislappen da vi kjøpte, jeg var så forelsket etter å ha prøvd min svigerinnes bil.

Dette varierer jo en del fra bil til bil. Hvis bilen i utgangspunktet har sterk nok motor, er det kun forskjellen i girkasse som utgjør prisforskjellen. Da er den typisk 5-10 000 kroner. For mange mellomklassebiler er det mest brukte motorvalget gjerne 1,8-2,0 L med drøyt 100 HK. Dette anses ikke som nok for automatgir, og automatgir tilbys derfor gjerne i neste motorstørrelse ~2,2 L med 130-150 HK. Da medfølger ofte også en del tilleggsutstyr, men et prishopp på 50 000 mellom disse motoralternativene er vanlig.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.