Sånn kan det gå når safran skal ha med seg tre barn på handletur
Det var ganske tomt i kjøleskapet, så i dag var det på tide å fylle opp med godsaker. Enern hadde en venninde på besøk, og spurte så pent om hun ikke kunne være med. Joda, jeg har jo et ekstra barnesete i garasjen. Jeg går ut i nøkkelskapet for å finne garasjeportåpneren. Hm. Hvor kan den være? Jo, helten må selvsagt ha tatt den med. Jeg ringer helten, som sier at jeg må åpne garasjen med nøkkel. Hvis jeg bare vrir litt hardt til høyre kobler jeg ut åpnemekanismen. Jeg var litt usikker på om jeg fikk det til, så jeg tok med meg telefonen bort til garasjen mens jeg prøvde. Joda, jeg fikk det til. Jeg takket og la på.
Så begynte jeg styret med å bakse setene inn bak, og fant til slutt en måte å få plass på. Barna ble husjet inn og festet, og så satte jeg bilen i gir og kjørte. Kjøreturen tar noen minutter, og fremme ved innkjørselen til butikken er det en krapp sving. Der hørte jeg et merkelig plastikkaktig smell bak meg, og lurte fælt på hva jeg hadde kjørt over. Jeg tar et kjapt blikk i speilet bak, og ser den trådløse telefonen sprette bortover veien og lande midt i veibanen. I 60-sonen.
Jeg får parkert bilen kjapt og løper tilbake, og håper det ikke har kommet en bil i mellomtiden, for da hadde den blitt knust. Jeg løp litt fortere enn BH-en var konstruert for, så innholdet hoppet selvsagt ut før jeg var kommet frem. Jeg fikk plukket opp telefonen, og det var i grevens tid for det kom en bil to sekunder etterpå. Gjett om hun så rart på meg. 
Moralen er - ikke legg fra deg greier oppå bilen. 
Sist redigert av safran : 04-08-08 kl 16:21.
|