Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg - en krimelsker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-08, 12:23   #1
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Kul

Jeg - en krimelsker?

Etter flere års allergi mot krim har jeg det siste året lest opptil flere krimbøker jeg liker. Nå har jeg lyst på mer!

De bøkene jeg har likt hittil er Jo Nesbøs Marekors, Stieg Larssons Millenium-trilogi, Kjell Ola Dahls Lindeman og Sachs og Camilla Läckbergs Sjöjungfrun og Isprinsessan.

Har også lest Gravstille av Arnaldur Indridason, Lille Lizzie vender tilbake av Mary Higgins Clark og en god del av Mengele Zoo og Alle orkaners mor av Gert Nygårdshaug. De to første bekreftet alle mine fordommer mot krimbøker (ikke bra!), og de to siste likte jeg rett og slett ikke språket i.

Ut fra dette, er det noen som har anbefalinger til en krim-novise?

Jeg har tenkt å lese resten av Harry Hole-bøkene også, men dum som jeg er begynte jeg på en bok langt ut i serien, så nå må jeg vente til jeg har glemt de avslørende opplysningene man fikk utlevert i den. Gjorde det samme med Camilla Läckberg, men der spilte det ikke like stor rolle. At jeg aldri lærer. Har begynt på begynnelsen av Läckbergs forfatterskap nå, men som sykemeldt og utålmodig går det unna i et forrykende tempo, og jeg er redd for å gå tom snart.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.