Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Garantisak eller ikke? To år gammel BMW

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 19:42   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Garantisak eller ikke? To år gammel BMW

Jeg har en BMW X3 som jeg kjøpte rett før avgiftsøkningen nov/des 2006.
Den er altså straks 2 år. Selvsagt nybilgaranti etc da jeg kjøpte den.

I januar i år hadde jeg brann i førersetet ..mens jeg satt i det. Varmeelementene kortsluttet. Det ble skikkelig brann, flammer og greier. Fikk slukket det , heldigvis.
Garantien dekket det, men måtte krangle angående leiebilen.

Så hadde jeg problemer med stereoanlegget som jeg meldte fra samme tid. Fikk nytt på garantien, og dette ble satt inn rett før påske.

For to uker siden lyste en lampe i kontrollpanelet. ELM sto det.
Sjekket instruksjonsmanualen, og der sto det elektrisk motorrom.
Kjørte rett til min BMW forhandler, og etter en sjekk kunne de konstantere at bilen ikke var kjørbar.
En sensor i motoren var røket. Husker ikke hva den heter, men den styrer ventiler og mye annet.

Jeg opprettet forsikringssak hos if da jeg har super plus forsikring som også dekker slike ting, samt leiebil.
Da bilen var reparert, fikk jeg beskjed om å betale egenandelen til min forhandler av if.

Men, jeg mener bestemt at dette også går på garantien. Det er da vitterlig 5 år på slike deler???
Har snakket med de, og de skulle sjekke opp. Begge de to som sitter med slike saker var selvsagt på ferie.

Er det noen som har litt greie på slikt????

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.