Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Njæ ... Det som skjedde i 2002 var at vi såvidt beveget oss inn i en resesjon, etterfulgt av to år med kutt i styringsrenten. Nå er ståa annerledes. Ingen vet hva som vil skje som følge av problemene i subprimemarkedet i USA. Man klarer ikke å se hvem det er i kjeden som får smellen. Og får vi en så stor finansiell krise som enkelte faktorer tyder på så snakker vi ikke om nedgangstider, men om krakk. At vi har et presset arbeidsmarked kan snu på dagen. Når investeringsviljen til næringslivet svekkes så tar det ikke lang tid før nedskjæringene begynner. Det er ikke egentlig høy rente jeg synes er det aller skumleste. Det er redselen for at sikkerheten i inntekten forsvinner. DA får vi det tøft, de fleste av oss.
Jeg drar opp en tråd jeg startet for nøyaktig et år siden. Tenk at vi allerede da luktet at det kom til å skje, og allikevel klarte man ikke stanse det. Fy for en tragedie dette er. Og enda mer fy med tanke på hvor skumle tider vi har foran oss nå. :mørk og desillusjonert stemmer
|