Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Offentlig kommunikasjon i Oslo

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-08, 17:51   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Offentlig kommunikasjon i Oslo

Mulig feil forum, men det står "annen kommunikasjon" så...

Jeg er så ufattelig lei Oslo sporveier. Hver eneste dag fra kl 7 til kl 9, så er det stappfull buss allerede på andre stoppet etter rutestart i bussen til sentrum. Jeg går på ved første stopp, så får stortsett en sitteplass. Men det at folk står som sild i tønne etter fire stopp hver eneste dag... helt utrolig. Bussen bruker også mye lenger tid på morgenen (25 min, mot 15 normalt), og mye av dette kommer av at folk skal stables av og på bussen. Det tar tid å rullere og be folk trekke innover. Jeg har gitt opp å rekke den første forelesningen pga dette. *oppgitt*

Hjemover så må man velge taktisk. Vi snakker da tidsrommet 15-17.30.
Om man går på ved Jernbanetorget kan man ikke forvente noe sitteplass. Noen ganger kan man ikke forvente å komme inn døra på bussen engang. Skal man som meg, nesten helt til enden av ruta så burde man gå et par stopp tilbake (et par kvartaler i sentrum), stå sild i tønne en holdeplass eller to, for så å kaste seg over et sete før de stakkarene som har tenkt seg på ved Jernbanetorget kommer veltende inn både døra foran og bak. Dette er ikke en leddbuss og den har dermed kun inngang foran. Men sjåføren gidder ikke ta folk for dette. Så de som faktisk står pent i kø ved døra foran kan bare glemme å få et sete når de som sniker seg på bak kaprer det lille som er igjen etter at vi luringene som har gått på noen holdeplasser før, har tatt det meste.

Engang så skulle jeg på ved Jernbanetorget. Jeg sniker meg aldri på bak, og ble faktisk nektet å komme på i det jeg stod i døra fordi bussen hadde blitt full mens jeg stod i kø (fordi folk går på bak). Jeg klikka i vinkel og forlangte at han kastet av de som ikke gadd stå i kø, og da fikk jeg komme med likevel....

Lurer på om dette er vanlig kapasitet ved alle bussruter i Oslo, i rushtiden? Fatter ikke at det skal være så vanskelig å sette opp leddbusser eller ekstraruter? Vurderer seriøst få meg en scooter og droppe hele greia...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no