Når retten ikke ivaretar barna
Ja, det er i alle fall slik jeg ser det.
Pedofil småbarnsfar får samværsrett
Det er ikke nødvendigvis bare det at mannen er pedofil, som får det til å stritte imot i meg. Det ser det ut til at man "fikser" med samvær under tilsyn.
Men mannen har altså blitt dømt for rundt 300 overgrep mot små barn. Han har droppet ut av behandlingen sin og han har diagnosen mangelfullt utviklede sjelsevner og dyssosial personlighetsforstyrrelse. Altså farlig nær psykopati.
Rådene man gir til mennesker som er i relasjon med det man på folkemunne kaller "psykopater" er rett og slett å komme seg vekk. Men her skal altså et lite barn gjennom samvær? Selv om barnevernet er imot det.
Og det jeg tilter aller mest over er hvordan retten ser ut til å skyve ansvaret for å skjerme barnet over på barnet selv.
Sitat:
Når barnet blir større må hun få bestemme selv om det vil fortsette med samvær
Sitat:
Når hun blir eldre kan hun heller motsette seg ytterligere samvær om hun synes det blir for vanskelig å fortsette
Sitat:
Retten tror ikke far evner å tilføre samværene noe positivt for barnet
Voksne folk har store problemer med å sette grenser og redde seg selv i forhold til mennesker som har psykopatiske trekk. Mens et lite barn skal altså pålegges ansvaret for å trekke grensene her selv overfor sin tidligere sikringsdømte far?
Snakk om ansvarsfraskrivelse! Snakk om å virkelig svikte et barn.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|