Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 13:00   #23
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men til de som har bøtter av overskudd (min spissformulering) hva med å "konfrontere" disse som aldri stiller opp. Spørre om det er noe spesielt som gjør det. Da kan dere kanskje slippe å gå og bruke energi på å irritere dere.

Jeg har ikke bøtter av overskudd. Da hadde jeg ikke irritert meg, men sett på min stadige opptreden i pølseboden som noe positivt. Poenget er vel at noe er flinkere til å sette grenser enn andre og hvis alle skulle satt grensen når man føler at det er "litt nok" hadde det ikke blitt noen pølsebod. Nuvel, pølser er nå likevel ikke særlig sunt...

For the record, i den gjengen jeg henviste til, er det tre aleneforeldre. Hvorav den det ene paret alltid stiller opp, mens de to andre ikke gjør det. ( Jeg går ut fra at det ene paret har lettere for barnevakt og slikt enn de andre- not the point Men: Mener dere at jeg skal gå ut fra at de 9 gjenstående foreldreparene som aldri stiller er syke, hver gang?)

Vel, vel: Dette er jo et slags samfunn i miniatyr, ikke sant. Noen yter mer enn andre, slik må det nødvendigvis være: Jeg betaler skatt med glede, selv om andre muligens får mer igjen for de pengene enn meg. Av en eller annen grunn har jeg større problemer med "rakinga" og "pølseboden"? Kanskje jeg bør revurdere mitt sosialistiske standpunkt. Jeg er tydeligvis ikke sosialistisk nok?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.