Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Den perfekte måten å få rene persienner på

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-08, 12:48   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Den perfekte måten å få rene persienner på

Alle som har persienner har vel lagt merke til at de blir veldig støvete etterhvert. Det legger seg på et ekkelt fettlag, spesielt om den er montert i kjøkkenvinduet. Det kan til og med bli sprut fra sjokoladekakerøre og grisete små fingeravtrykk fra hjelpende hender. Tør bare såvidt å si at de har hengt oppe i 4 år uten noen form for vedlikehold da.

Men i går syntes jeg at jeg fant den perfekte måten å behandle de på. Jeg la de i bløtt i salmiakkvann, med litt zalo oppi i badekaret. Lot det ligge et par timer før jeg begynte å skrubbe med oppvaskkost og skuresvamp. Og resultatet...

Stygge skjoldete persienner, som fortsatt er litt fete og flekkete! og masse fett og stygt badekar, så da måtte jeg skrubbe det også

Så den perfekte måten å få rene persienner på her i huset er faktisk å kjøpe nye når de gamle er for skitne!

Noen som har noen bedre, mer miljøvennlige tips?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.